|
کدخبر: 28346

دبیر برگزاری اولین جشنواره پوسترهای صنعت نمایشگاهی مطرح کرد

حمایت ۵۰ رویداد نمایشگاهی از یک جشن صنعتی

دبیر برگزاری نخستین جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی در خصوص روند برگزاری این رویداد اظهار کرد: تاکنون تعداد ۵۰ پوستر نمایشگاهی به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، نخستین جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی قرار است توسط موسسه فرهنگی و مطبوعاتی صمت و با مشارکت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود. این رویداد باهدف تأکید هرچه بیشتر بر تبلیغات هدفمند و اصولی و احیا پوسترهای نمایشگاهی از دوم تا پنجم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

MILAD.jpg

دبیر برگزاری نخستین جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی در خصوص روند برگزاری این رویداد اظهار کرد: تاکنون تعداد ۵۰ پوستر نمایشگاهی به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده که از این میان ۳۵ مورد از تهران و مابقی به‌عنوان رویدادهای استانی در رقابت دوره نخست حضور دارند. پیش‌بینی می‌شود که این تعداد تا پانزدهم بهمن‌ماه به ۱۰۰ پوستر نمایشگاهی برسد.

میلاد محمدی در خصوص انتخاب هیئت‌داوران افزود: تعدادی از طراحان بین‌المللی و باسابقه، مسئولیت قضاوت میان پوسترها را بر عهده‌دارند. برای جلوگیری از ایجاد شائبه ذی‌نفع بودن شرکت‌های نمایشگاهی در امر داوری سعی کردیم افرادی را برای این امر انتخاب کنیم، که سابقه کار در فضای نمایشگاهی را نداشته و صرفاً با نگاه زیبایی‌شناختی به مقایسه پوسترها دست بزنند.

وی در ادامه با ارائه آماری از روند برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی سالانه در کشور گفت: به‌صورت میانگین در هرسال شاهد برگزاری 300 تا 400 رویداد نمایشگاهی آبرومند در سراسر کشور هستیم که گردش مالی حاصل از برپایی آن‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در تمام صنایع ما تأثیر دارد. جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی قرار است تأکیدی باشد بر اثرگذاری رویدادها در توسعه صنعتی کشور.

محمدی به لزوم حمایت از فرهنگ‌سازی در تبلیغات نمایشگاهی اشاره کرد و افزود: صنعتی نمایشگاهی ایران هرگز آن‌گونه که بایدوشاید به فعالان اقتصادی کشور معرفی نشده است. درواقع اغلب این افراد این حوزه را به چشم پوششی زیبا می‌بینند که روی صنایع مختلف کشیده شده و ظرفیت‌های آن‌ها را نشان می‌دهد. درحالی‌که نمایشگاه به‌تنهایی ظرفیت‌های یک صنعت قدرتمند رادار است که هزاران نفر به‌صورت مستقیم در بخش‌های مختلف آن اشتغال دارند و قادر است بدون سرمایه‌گذاری‌های هنگفت هرسال بیشتر و بیشتر رشد کند.

مسئول امرور نمایشگاهی موسسه فرهنگی و مطبوعاتی صمت در پایان تصریح کرد: نمایشگاه یک صنعت پاک است. هیچ آلایندگی و زیانی برای محیط‌زیست ندارد. در مقابل با کوچک‌ترین توجهی می‌تواند چرخ اقتصاد را به حرکت درآورده و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم قابل‌توجهی را نیز ایجاد کند. در این زمینه به نظر می‌رسد وظیفه تمام بخش‌های دولتی و غیردولتی در کشور این است که از فعالان این عرصه حمایت کرده و امنیت شغلی آن‌ها را محترم بشمارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها