|
کدخبر: 28336

معاون فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران

پوستر، کارت شناسایی یک رویداد است

پوسترها به نوعی کارت شناسایی و تبلیغات اولیه یک رویداد به شمار می‌آیند.

سیدحسین میرظفرجویان، معاون فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری گسترش از ابعاد فنی طراحی یک پوستر خوب برای نمایشگاه سخن به میان می‌آورد.

وی معتقد است: پوستر اساسی‌ترین تبلیغ برای یک رویداد به شمار می‌آید و در تشریح دیدگاه خود می‌گوید: پوسترها به نوعی کارت شناسایی و تبلیغات اولیه یک رویداد به شمار می‌آیند. میرظفرجویان همچنین با نگاهی به اهمیت پوسترهای نمایشگاهی می‌افزاید: پوستر از ابزارهای مهم تبلیغاتی و شناساندن یک رویداد به مخاطب است. بر همین اساس هم پوسترها هرچه حرفه‌ای‌تر طراحی شوند، پیام نمایشگاه را واضح‌تر بیان می‌کنند.

معاون فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به میزان توجه شرکت‌های برگزارکننده رویدادهای نمایشگاهی به بحث پوسترها پرداخته و می‌گوید: بیشتر برگزارکنندگان اکنون به اجبار به بحث پوسترها توجه می‌کنند. بحث پوسترها به طور مستقیم در واحد طراحی از معاونت فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد، به این ترتیب که باید تمامی پوسترهای رویدادها از نظر ابعاد فنی و مولفه‌های لازم توسط این واحد مورد بررسی قرار گیرند.

میرظفرجویان با اشاره به مولفه‌های لازم برای طراحی یک پوستر اظهار می‌کند: در یک پوستر نمایشگاهی باید مولفه‌هایی از جمله لوگوهای شرکت‌ها، شماره مجوزها، برندها، حامیان رویداد و محل قرارگیری هریک در پوستر مورد بررسی قرار گیرد. بر همین اساس هم بسیاری از برگزارکنندگان نمایشگاهی نسبت به استفاده از پوستر برای رویداد خود تمایل چندانی ندارند، چراکه هنوز آگاه نیستند که از این ابزار تبلیغی چقدر و در چه ابعادی می‌توان استفاده کرد.

mirzafarnama.jpg

وی همچنین به بحث زیبایی‌شناسی پوستر اشاره می‌کند و می‌گوید: در طراحی پوستر باید به هر دو محور فرم و عملکرد توجه زیادی کرد. در این میان فرم به بحث زیبایی‌شناسی و عملکرد به بیان تصویری مناسب از نظر طراحی و اطلاع‌رسانی پوستر توجه دارد.

میرظفرجویان با نگاهی به هدف طراحی پوستر اظهار می‌کند: هدف پوستر شناساندن نمایشگاه به مخاطبان و متخصصان است و به همین دلیل اطلاع‌رسانی از طریق پوستر مهم است. در بحث پوسترها شاهد توجه طراحان به بحث رنگ هستیم، اما باید مولفه‌ها نیز در این روند لحاظ شود. با این حال از آنجایی که ارتباطات تصویری شناخت دشواری دارد و بسیاری از افراد با نرم‌افزارهای طراحی و چگونگی استفاده از آن آشنا نیستند، بیشتر شاهد الگوبرداری‌های تکراری هستیم و کمتر به بحث مولفه‌های طراحی در پوستر توجه می‌شود.

معاون فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود به نقش جشنواره پوسترهای نمایشگاهی در احیای این شیوه تبلیغی اشاره می‌کند و می‌گوید: هر جشنواره و نشستی که در زمینه هریک از مولفه‌های برگزاری نمایشگاه برپا شود، به طور قطع باعث جلب نظر متخصصان و فعالان صنعت نمایشگاهی خواهد شد و اثرگذار خواهد بود.

نباید این حقیقت را از یاد برد که پوستر در واقع کارت شناسایی یک رویداد به شمار می‌آید. کارآیی پوسترها به اندازه‌ای است که می‌توان در همه بخش‌های تبلیغی از بیلبوردهای شهری گرفته تا فضای مجازی از آن به عنوان نشانه و نماد رویداد استفاده کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها