|
کدخبر: 28079

چرا جشنواره پوسترهای نمایشگاهی اهمیت دارد؟

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های اصفهان ضمن تاکید بر اهمیت پوستر در تبلیغ یک رویداد گفت: باید پذیرفت که با گسترش فضای مجازی و رشد بیلبوردهای تبلیغاتی، پوسترهای نمایشگاهی به‌مرور از جایگاه نخست تبلیغات به جایگاه‌های بعدی تنزل کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، علی یارمحمدیان با اعتقاد به این موضوع که به کمک جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی می‌توان به پوسترهای نمایشگاهی قدرت دوباره بخشید، اظهار کرد: با برپایی رویدادهای مستقل در زمینه پوسترهای نمایشگاهی می‌توان علاوه بر احیای جایگاه پوستر در حوزه تبلیغات، راهی برای تبادل افکار و ایده میان طراحان و مجریان برگزاری نمایشگاه‌ها ایجاد کرد.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برای اشاره به چگونگی اثرگذاری پوسترهای نمایشگاهی به سراغ سایر شیوه‌های تبلیغاتی رفت و گفت: پوستر و بیلبورد مهم‌ترین بخش تبلیغات محیطی در فضای نمایشگاهی یا شهری به شمار می‌آیند. البته با توجه به رونق فضای مجازی تبلیغات علاوه بر فضای نمایشگاهی به فضای مجازی هم سرایت کرده و باید آن را جدی گرفت.

yarmohamad.jpg

وی با اشاره به این نکته که درحال‌حاضر طراحی پوستر بیشتر از سوی برگزارکننده انجام می‌شود، آن را یک دغدغه جدی خواند و افزود: با توجه به اینکه وظیفه طراحی پوستر بر عهده برگزارکننده گذاشته‌شده، باید فعالیت بیشتری در این زمینه انجام شود. این در حالی است که ما از نبود تعامل و هماهنگی با نهادهای مختلف به‌ویژه مدیران شهری رنج می‌بریم و به همین دلیل هم شاهد کمرنگ شدن تاثیر تبلیغات شهری مانند پوستر هستیم. این فعال حوزه نمایشگاهی در بخش دیگری از سخنان خود، هزینه تبلیغات و طراحی پوستر را دغدغه دیگری دانست و گفت: هزینه‌های بالای تبلیغات یکی دیگر از عواملی است که تمایل برگزارکننده را نسبت به استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغی تا حدودی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

البته هزینه طراحی پوستر وابسته به فضای انتشار آن است. به بیانی دقیق‌تر هزینه طراحی یک پوستر بسته به آنکه قرار است در فضای مجازی و به‌صورت الکترونیکی منتشر شود یا به‌صورت چاپی و در سطح شهر توزیع شود، متفاوت است.

یارمحمدیان در پایان سخنان خود برگزاری رویدادی مستقل برای رقابت میان پوسترهای نمایشگاهی را مثبت خوانده و اظهار کرد: یک رویداد مستقل در قالب مسابقه یا جشنواره برای پوسترهای طراحی‌شده در حوزه نمایشگاه می‌تواند اهمیت تبلیغات را نشان دهد. علاوه بر این می‌توان به کمک چنین رویدادی راهی برای تبادل ایده و نظر برای هرچه بهتر شدن پوسترهای نمایشگاهی پیدا کرد.

رقابت پوسترهای نمایشگاهی جذاب خواهد بود

پاسخ به ۷ سوال متداول درباره جشنواره پوسترهای نمایشگاهی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها