|
کدخبر: 27967

پاسخ به ۷ سوال متداول درباره جشنواره پوسترهای نمایشگاهی

تمام آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی در نهایت توسط هیات داوران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، در روزهای اخیر بسیاری از مجموعه های نمایشگاهی کشور در خصوص شرایط برگزاری جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی سوالاتی را مطرح کردند و دبیرخانه تصمیم گرفت به این سوالات در یک گزارش کلی پاسخ بدهد.

dabirkhane-poster.JPG

- آیا این جشنواره در قالب یک مسابقه خواهد بود؟ +بله! تمام آثار ارسال شده به دبیرخانه توسط هیات داوران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در روز برپایی سمینار صنعت نمایشگاهی (دوم یا سوم اسفند)، سه پوستر برتر از نگاه داوران جوایز ویژه دریافت خواهند کرد. ضمن اینکه یک گالری ویژه برای نمایش پوسترهای برتر نیز در نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی دایر خواهد شد.

- داوران در حوزه برگزاری رویدادهای نمایشگاهی کشور ذی‌نفع هستند؟ +در انتخاب هیات داوران تلاش شده هیچ کدام از آنها افرادی نباشند که در صنعت نمایشگاهی (به هر شکلی) فعالیت دارند تا شائبه هرگونه تصمیم گیری از روی منافع از بین رفته باشد.

- برای حضور در جشنواره باید مبلغ ورودی پرداخت کرد؟ +بله. این جشنواره یک رویداد کاملا خصوصی است و از جانب هیچ نهاد دولتی حمایت نمی‌شود. در این رابطه تامین هزینه‌های آن در قالب‌های مختلف به عهده شرکت‌های محترم برگزارکننده گذاشته شده است. ستاد برگزاری برای دریافت هر پوستر نمایشگاهی مبلغ ۲۰۰ هزار تومان (۱۰۰ هزار تومان برای بخش داوری و ۱۰۰ هزار تومان برای چاپ یک چهارم صفحه در کتاب نمایشگاه) دریافت می‌کند که البته این واریزها باید به نام موسسه فرهنگی و مطبوعاتی صمت صورت بگیرد.

- آیا جشنواره حامیان مالی دارد؟ +تا امروز همه نهادهای نمایشگاهی (سایت های برگزاری و انجمن ها) صرفا حمایت معنوی از این رویداد داشتند و حتی یک ریال تحت عنوان حمایت مالی از این پروژه ملی صورت نگرفته است.

- پوسترهای ارسالی باید به شکل فیزیکی باشند یا فایل مجازی آنها باید ارسال شود؟ +دبیرخانه جشنواره از دریافت هرگونه پوستر به صورت فیزیکی معذور است. همه آثار باید به صورت فایل jpg‌ یا tiff به تلگرام @press20 یا ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال شوند. کیفیت فایل ها نیز باید حتما بیشتر از ۳۰۰ dpi‌ باشد.

- آخرین مهلت ارسال آثار چه تاریخی خواهد بود؟ +پانزدهم بهمن ماه آخرین زمانی است که دبیرخانه برای دریافت پوسترها فعال خواهد بود. پس از این تاریخ همه فایل‌ها برای داوری در اختیار هیات داوران قرار گرفته و در این شرایط، امکان پذیرش آثار جدید نیز وجود ندارد.

- کتاب جشنواره توزیع کشوری خواهد داشت؟ +بله. برخلاف کتاب های مرسوم نمایشگاهی که فقط در خود نمایشگاه توزیع می شود، این کتاب قرار است همزمان با توزیع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در ابعاد کشوری برای مجموعه های فعال نمایشگاهی، اتاق های بازرگانی و سازمان های صنعت و معدن نیز ارسال شود. این کتاب یک گالری کوچک از مجموعه پوسترهای دوره اول خواهد بود.

پاسخ به ۷ سوال متداول درباره جشنواره پوسترهای نمایشگاهی

چرا جشنواره پوسترهای نمایشگاهی اهمیت دارد؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها