|
کدخبر: 267048

به همت گروه پژوهشی هنرهای سنتی

نمایشگاه خوشنویسی تحصیل مکتب میرعماد افتتاح شد

نمایشگاه تحصیل مکتب میرعماد، مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی سپهرنصراللهی «امروز» گشایش یافت.

نمایشگاه نمایشگاه خوشنویسی تحصیل مکتب میرعماد افتتاح شد

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی، این نمایشگاه در قالب یک طرح پژوهشی با رویکرد شناخت و بازنمایی ویژگی‌های خوشنویسی نستعلیق عصر صفوی با تاکید و تکیه بر آثار میرعماد بزرگ برگزار می‌شود.

۲۶ اثر شامل بخش‌هایی از کتاب‌های خوشنویسی شده توسط استاد سپهر نصرالهی و قطعاتی بر اساس درک و دریافت حاصل از مطالعه بر ویژگی‌های خوشنویسی قرون ۱۰ و ۱۱ در نمایشگاه تحصیل مکتب میرعماد در معرض دید علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

آثار نمایش داده شده در این نمایشگاه شامل قطعاتی مربوط به سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ و بخش‌هایی از دو کتاب مشق شده در سال‌های ۹۳ و ۹۴ از روی آثار میرعماد و حاصل مطالعه، تأمل و تدقیق در آثار خوشنویسی قرون ۹ تا ۱۱ به ویژه با تاکید بر آثار میرعماد هستند.

برگزاری نشست تخصصی پژوهشی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه تحصیل مکتب میرعماد است که در این نشست، استاد امیر احمد فلسفی از چهره‌های شناخته شده و خوشنویسان بزرگ معاصر ایران، پژوهشی را در خصوص زاویه قلم‌گذاری در برخی از ترکیبات در خط میرعماد ارائه خواهند داد.

نمایشگاه تحصیل مکتب میرعماد؛ مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی استاد سپهرنصراللهی، ۱۱ تا ۲۲ تیر ۱۴۰۱ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ در نگارخانه گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپا است.

سپهر نصراللهی دارای درجه استادی انجمن خوشنویسان ایران، کارشناس ارشد مهندسی معماری و کارشناس صنایع‌دستی متولد ۱۳۶۳، مدرس و صاحب تالیفاتی در حوزه هنر و صنایع‌دستی است.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها