|
کدخبر: 262759 سهیل فرزین

رییس مرکز کار ایران در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

ورود مردم تهران به دنیای متاورس

سمیعی گفت: مواجه شدن با پدیده های نوظهور در حوزه فناوری یکی از اصلی ترین راه های شناخت و تدوین استراتژی برای تمام دستگاه های حاکمیتی، دولتی، بخش خصوصی و سایر کسب و کارها است.

نمایشگاه ورود مردم تهران به دنیای متاورس

اولین همایش و نمایشگاه جانبی رمزارزش،‌ رمزپول، متاورس، بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته دیروز سوم خرداد با حضور اصغر جهانگیر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع از جرم قوه قضاییه، سعید سمیعی رییس مرکز کار ایران و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

پیرامون برگزاری این رویداد گفتگویی را با سعید سمیعی رییس مرکز کار ایران و مدیر برگزاری این رویداد ترتیب داده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

برگزاری نمایشگاه متاراد در دو حوزه فیزیکی و مجازی

سمیعی در این گفتگو اظهار داشت: اولین همایش و نمایشگاه جانبی رمزارزش،‌ رمزپول، متاورس، بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته (متاراد) از امروز تا ۶ خرداد بخش نمایشگاهی و در نیمه خرداد نیز بخش همایش آن در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد. دو دو بخش مجازی و حضوری این رویداد ۷۵ شرکت حاضر هستند.

سعید-سمیعی

اهداف برگزاری نمایشگاه

وی در ادامه به تشریح اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: مواجه شدن با پدیده های نوظهور در حوزه فناوری یکی از اصلی ترین راه های شناخت و تدوین استراتژی برای تمام دستگاه های حاکمیتی، دولتی، بخش خصوصی و سایر کسب و کارها است. یکی از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه تشخیص، معرفی و حضور فرآیندی کسب و کارهای مرتبط با اقتصاد دیجیتال در کشور است. ما امیدواریم که با استفاده از تریبون و بستر نمایشگاه موفق شویم دستگاه ها و سازمان های مربوطه را زیر یک سقف گرد یکدیگر جمع کنیم و از منظر علمی به منظور شناخت بیشتر پدیده های نوظهور فناورانه بحث و گفتگوهای کارشناسی انجام شود.

رییس مرکز کار ایران در ادامه با بیان اینکه فعالان این حوزه با چالش های متعددی روبرو هستند، گفت: فعالان این حوزه در زمینه های مختلف مانند زیرساخت ها، سخت افزاری و نرم افزاری، فناوری ها و... چالش های متعددی دارند. قوانین و مقرراتی که نیاز به تصویب آنها احساس می شود و تقویت سایر قوانین این حوزه که باید به بلوغ برسند نیز از دیگر چالش هایی است که فعالان این حوزه با آن روبرو هستند. عدم آگاهی کافی مردم در خصوص برخورد با پدیده های نوظهور فناوری و اقتصاد دیجیتال نیز یکی از مهم ترین چالش های این حوزه است.

تمرکز بر مباحث آموزشی و افزایش مهارت

سمیعی با بیان اینکه این نمایشگاه بستری را فراهم خواهد کرد تا فعالان بخش خصوصی و سازمان ‌های مرتبط حاکمیتی نظرات خود را به اشتراک بگذارند، افزود: عدم آگاهی مردم در این زمینه، اهمیت آموزش و مهارت این حوزه را بیش از پیش با اهمیت کرده است. ما در همین راستا یکی از مباحث اصلی نمایشگاه تمرکز بر مباحث آموزشی و افزایش مهارت علاقه مندان این حوزه است که ما تلاش کرده ایم در این زمینه نیز اقدامات موثری را در طول برگزاری این رویداد انجام دهیم.

وی در ادامه به تاثیر برگزاری نمایشگاه ها در رفع چالش های موجود اشاره کرد و گفت: نمایشگاه ها محل حضور مغز و هسته کسب و کار ها است. شناسایی فرصت ها و چالش های صنایع مربوطه نیز در بستر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی انجام می شود. سیاست گذاران و فعالان صنایع با شناخت این چالش ها و فرصت ها در صدد رفع و تقویت آنها بر می آیند. همچنین در فضای نمایشگاه ها می توان با شناخت بازار و شرایط روز به سمت جلو حرکت کرد. شهروندان تهرانی و هموطنان می توانند با بازدید از این نمایشگاه با آخرین رویدادهای حوزه متاورس و ارز دیجیتال آشنا شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها