|
کدخبر: 258312

سرقت های سریالی کابوس غرفه سازان نمایشگاهی + فیلم

در نمایشگاه های بین‌المللی نه تنها تجهیزات مشارکت کنندگان از گزند سرقت در امان نیست بلکه با گسترش فشار اقتصادی بر مردم، در ایام غرفه سازی، تجهیزات و وسایل پیمانکاران ساخت غرفه هم به سرقت می‌رود.

نمایشگاه سرقت های سریالی کابوس غرفه سازان نمایشگاهی + فیلم

این روزها سرقت اموال مردم در مکان های شلوغ مانند بازارها، خودروهای حمل و نقل عمومی، مترو و... به امری عادی بدل شده است. سایت های نمایشگاهی از جمله همین مکان های شلوغ هستند که این اتفاق ناپسند در آنها رخ می دهد. البته که نمایشگاه بین المللی تهران به عنوان یکی از شلوغ ترین فضاهای نمایشگاهی در کشور صدرنشین چنین مواردی است. بسیاری از غرفه داران و بازدیدکنندگان از ناامن بودن سالن های برگزاری گلایه دارند.

کارشناسان و فعالان صنعت نمایشگاهی افزایش قیمت ورودی سایت تهران را یکی از راهکارها برای جلوگیری از ورود مردم غیرمتخصص به داخل نمایشگاه ها عنوان می کنند تا از این طریق بتوان احتمال میزان سرقت اموال شخصی مردم را تا حدود زیادی کاهش داد.

اما چالش مهم دیگری هم وجود دارد که خارج از بازه زمانی بازدیدهای نمایشگاهی و چند روز قبل از برگزاری رویدادها رخ می دهد؛ سرقت از غرفه سازان! فعالان غرفه سازی سالهاست که در زمان ساخت پروژه های خود باید ابزار و تجیهزات خودشان را بسیار با دقت استفاده کنند تا از گزند دزدان در امان باشند.

اخیرا ویدیویی که به دست ما رسیده که سرقت یک پمپ باد و یک نردبان از سالن ۶ نمایشگاه بین المللی تهران در آن دیده می‌شود. نکته قابل توجه اینجاست که این که این اقلام در جیب جا نمی ‌شوند و برای خروج آن‌ها از نمایشگاه احتیاج به برگه خروج است.

در نظرسنجی که برخی گروه های تخصصی غرفه سازی انجام دادند، مشخص شده طی یک دهه گذشته بیش از ۹۰ درصد فعالان غرفه سازی حداقل یک مرتبه با سرقت ابزار و تجهیزات خود پیش از برگزاری رویداد نمایشگاهی (در زمان ساخت غرفه) یا پس از پایان آن و در زمان جمع آوری مواجه شده اند. این مسئله البته هیچ راهکاری نداشته است.

یکی از فعالان غرفه سازی که نخواست نامش فاش شود به گسترش نیوز گفت: سرقت وسایل ما که اغلب حرفه ای و گران قیمت هم هستند از دهه نود زیاد شده و در یکی دو سال اخیر به اوج خود رسیده است. در کنار گرانی مواد اولیه و هزاران مشکل ریز و درشت که باعث شده بازار غرفه سازی رونق گذشته را نداشته باشد، ضرر از دست دادن ابزار و وسایل غرفه سازی، شرایط کار را برای ما بسیار سخت تر از گذشته کرده است.

غرفه ساز دیگری نیز در گفتگو با خبرنگار گسترش تاکید کرد: مشکل ما صرفا تجربه دزدیده شدن وسایلمان نیست! چالش اصلی نبود دوربین و نظارت درست در نمایشگاه بین المللی است که باعث شده این اتفاقات بارها و بارها تکرار شود. خود من چندی قبل، پس از سرقت وسایلم به حراست نمایشگاه مراجعه کردم و آنچه نهایتا عایدم شد، یک پوزخند از طرف این عزیزان بود!

با کاهش تلفات کرونا و راه اندازی تمام و کمال تمام کسب و کارها در کشور، شرایط برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی با قدرت و کیفیت فراهم است. امیدواریم مسئولان نمایشگاه تهران در اسرع وقت نسبت به رفع این چالش اقدام کرده و با نظارت هرچه بیشتر بر سالن های نمایشگاهی، امکان سرقت وسایل غرفه سازی را به حداقل برسانند.

بی شک گسترش نیوز به روال قبل نسبت به این مسائل حساس و مطالبه گر خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها