|
کدخبر: 249834

تاثیر رنگ در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی

طراحی غرفه برای برندهای شرکت کننده در نمایشگاهها بسیار حائز اهمیت است. غرفه نمایشگاه باید به گونه ای باشد که مشتری را در نگاه اول به خود جذب و در نهایت واردار به خرید نماید. امروزه برای اکثر افراد علاوه بر کیفیت محصولات، نحوه ارائه آن ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. غرفه سازی نمایشگاهی اگر به صورت صحیح انجام شود، می تواند ارتباط مناسبی میان ارائه کننده محصول و مشتری برقرار کند. در ادامه مقاله لازم می بینیم در رابطه با تاثیر رنگ در طراحی غرفه های نمایشگاهی توضیحاتی را ارائه نماییم.

غرفه-نمایشگاهی

به کارگیری رنگ های مختلف در ساخت غرفه

به کار بردن رنگ های مختلف در کنار هم می توانند باعث ایجاد هارمونی شوند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که هارمونی به چه معناست؟ در جواب این سوال باید بگوییم که هارمونی یعنی هم خانواده بودن رنگ هایی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند. در صورتی که تمام رنگ های سرد در کنار هم و همچنین رنگ های گرم در کنار هم قرار گیرند، هارمونی رنگ ها به وجود می آید.

موارد قابل توجه در طراحی غرفه

  • توجه به رنگ کف غرفه
  • توجه به رنگ دیوارهای غرفه
  • توجه به رنگ لباس کارکنان غرفه
  • اجزای سازنده غرفه
  • رعایت اصول ارگونومی
  • توجه به نوع کسب و کار
  • استفاده از رنگ های مرتبط به کسب و کار

انتخاب رنگ های مختلف برای غرفه سازی نمایشگاهی

رنگ قرمز برای غرفه: قرمز یک رنگ تند است که باعث بر انگیخته شدن احساسات در افراد می شود. استفاده از این رنگ برای غرفه هایی که محصولات غذایی به فروش می رسانند، بسیار مناسب است.

انتخاب رنگ آبی: این رنگ، رنگی است که آرامش بسیاری در افراد به وجود می آورد. این رنگ می تواند حس اعتماد و امنیت را در افراد بر انگیزد.

رنگ نارنجی: رنگ نارنجی می تواند اشتیاق زیادی را برای خرید در مشتریان به وجود بیاورد. شرکت هایی از رنگ نارنجی استفاده می کنند که بخواهند احساسی صمیمی را بین خود و مشتریانشان برقرار نمایند.

تاثیر رنگ زرد در غرفه: رنگ زرد حرارت بسیاری را با خود به همراه دارد. این رنگ به گونه ای است که می تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

رنگ سبز: از گذشته های دور تا کنون رنگ سبز به عنوان رنگ سلامتی شناخته شده است. از این رنگ نیز در طبیعت استفاده شده است. بنابراین برای غرفه هایی که محصولات مربوط به سلامت به فروش می رسانند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

برای ساخت غرفه داشتن چه قابلیت هایی ضروری است؟

برای طراحی غرفه هایی که در نمایشگاه استفاده می شوند در مرحله اول به یک ذهن خلاق احتیاج دارید. در مراحل بعدی فهم محدودیت های شرکت و ساختار، قابلیت ارتباط دهی ایده ها و در نهایت آگاهی از تمایلات بازار بسیار حائز اهمیت است. شرکت کبیر سازان کارسان با ده سال سابقه در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی تمام موارد گفته شده را در نظر داشته و غرفه هایی جذاب و متناسب با نیاز مشتری را طراحی می نماید.

غرفه۲

 

مولفه های کلیدی برای افزایش چشمگیری غرفه نمایشگاه

  • رنگ
  • نورپردازی
  • صدا
  • حرکت
  • بو

رنگ: رنگ هایی که در زمان طراحی و تولید غرفه های نمایشگاهی به کار می برید، باعث دیده شدن می شود. گاهی اوقات رنگ های سرد باعث جلب نظر مخاطبان نمی شود و در مقابل آن شاید رنگ های گرم بتوانند توجه زیادی را به خود جذب کنند. در هر صورت انتخاب رنگ های مناسب در کنار هم می تواند باعث جلب نظر مشتریان بسیاری به غرفه شود.

نورپردازی: به کارگیری نورپردازی خلاقانه در غرفه باعث تمرکز افراد در آن می گردد. شما می توانید نورپردازی را بر روی یک محصول خاص در غرفه انجام دهید تا بتوانید باعث جذب خریدار شوید.

صدا: آهنگ هایی که در غرفه خود از آن استفاده می کنید، می تواند پیغام شما را به راحتی به مشتری منتقل نماید.

درخشندگی رنگ در غرفه سازی نمایشگاهی

میزان تیرگی یا روشنی رنگ ها به عنوان درخشندگی شناخته می شود. مقدار درخشندگی در فام ها می تواند موجب به وجود آمدن رنگ های جدیدتری شود.

تقسیم بندی رنگ ها از نظر روانشناسی

رنگ های سرد: رنگ های آبی، بنفش و سبز از حمله رنگ های سرد به شمار می روند. یکی از ویژگی های مهمی که این رنگ ها دارند، تزریق احساس آرامش به افراد است.

رنگ های گرم: رنگ های گرم از رنگ هایی مانند زرد و قرمز تشکیل شده اند. این رنگ ها احساساتی چون هیجان، شادی و تحریک ذهن را در افراد پدید می آورند.

رنگ های خنثی: رنگ های سفید، مشکی و رنگ هایی که در این رنج هستند، در دسته رنگ های خنثی قرار می گیرند. این نوع رنگ ها می توانند بهترین انتخاب در زمان طراحی غرفه باشند. زیرا به راحتی می توان آن ها را در کنار سایر رنگ ها استفاده نمود؛ بدون اینکه به هماهنگی رنگ ها در محیط لطمه ای وارد گردد.

اهداف غرفه سازی نمایشگاهی

  • جلب نظر مشتری
  • استفاده مناسب از فضا
  • انجام تبلیغات
  • ایجاد نظم
  • مطرح شدن برند

غرفه۳

ترکیب رنگ در غرفه سازی نمایشگاهی

در طراحی انواع غرفه علاوه بر توجه به سبک طراحی چشم نواز، توجه به ترکیب رنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ترکیب مناسب رنگ ها تاثیر بسزایی در جذب مخاطبان دارد.

کلام آخر!

 تاثیر رنگ در ساخت غرفه به گونه ای است که می تواند موجب جذب مشتری و یا دفع آن شود. یکی دیگر از عواملی که در جذب مشتری اثر گذار است، تناسب میان شلوغی و یا خلوتی غرفه است. به این معنا که غرفه نباید به قدری شلوغ باشد که موجب سردرگمی مشتری شود؛ از طرفی دیگر نیازی نیست بسیار خلوت باشد. رنگ هایی که در طراحی غرفه به کار می برید نیز در شلوغی و یا خلوتی آن اثر گذار خواهد بود. کارشناسان شرکت کبیر کارسان می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند. این شرکت، با سابقه درخشانی که دارد به راحتی می تواند شما را در ساخت غرفه های نمایشگاهی یاری نماید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها