|
کدخبر: 234175 سهیل فرزین

عضو انجمن صادرکنندگان مبل و منبت در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

ساخت بزرگترین مبل منبت سه‌بعدی جهان در ایران

بزرگترین مبل سه بعدی جهان در ایران ساخته شد و در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی به نمایش درآمد.

نمایشگاه ساخت بزرگترین مبل منبت سه‌بعدی جهان در ایران

اکسپو ۲۰۲۰ دوبی از مهرماه امسال، فعالیت خود را در قالب بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان آغاز کرده و میزبان ۱۹۲ کشور از سرتاسر جهان است. تمام کشورهای حاضر در این رویداد در تلاش هستند که در بستر «پیوند افکار، ساخت آینده»؛ آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود در زمینه های فناوری، علم، فرهنگ و اجتماع را به نمایش بگذارند. پاویون کشور ما نیز در کنار نمایش توانمندی‌های خود در این زمینه‌ها سعی کرده تا با تکیه بر فرهنگ غنی خود اتفاقات خاص دیگری را نیز در پاویون ایران رقم بزند که یکی از آنها طراحی و ساخت مبل ملل است. خبرنگار اعزامی گسترش نیوز به اکسپو ۲۰۲۰ در رابطه با جزییات این طرح گفتگویی را با حامد روستایی، عضو انجمن صادرکنندگان مبل و منبت شهرستان ملایر که مسئول ساخت این مبل سه‌بعدی است ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

نمایش بزرگ‌ترین مبل سه‌بعدی جهان

روستایی در این گفتگو اظهار داشت: حدود ۲۰ هزار نفر در شهرستان ملایر در  هنر- صنعت مبل و منبت اشتغال دارند و از این طریق ارتزاق می کنند. در همین راستا مقدمات حضور ما در اکسپو پس از کسب دو عنوان با عناوین پایتخت ملی منبت و شهر جهانی مبل و منبت که توسط کارشناسان یونسکو تایید شد  فراهم شد. بنابراین ضرورت ایجاد می‌کرد که بهترین محصولات خود در حوزه مبل و منبت را در این فضا برای مخاطبان از سرتاسر دنیا به نمایش بگذاریم. در همین راستا اتاق های B۲B ،VIP و دیگر بخش های پاویون ایران را با محصولات تولیدی خود  تجهیز کردیم.

حامد-روستایی

وی در ادامه عنوان کرد: ما بزرگترین مبل سه‌بعدی جهان را ساخته و در این دوره از برگزاری اکسپوها به نمایش گذاشتیم. این مبل چوبی و کاملا دستی است. این مبل در پاویون ایران به عنوان مبل ملل معرفی شده است؛ چراکه افراد زیادی از ملیت های متفاوت بدون درنظر گرفتن نژاد و وضعیت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... روی این مبل نشسته و لحظات خوشی را سپری کرده اند.

مبل-سه-بعدی

اکسپو؛ زبان صلح جهانی

عضو انجمن صادرکنندگان مبل و منبت شهرستان ملایر در ادامه به اهمیت برگزاری اکسپوها اشاره کرد و گفت: ۱۹۲ کشور در این رویداد مهم حضور دارند. از همین رو اکسپوها را می‌توان زبان صلح جهانی دانست. مردم از اقوام و ملیت‌های متفاوت در بستر برگزاری رویداد اکسپو با یکدیگر معاشرت می‌کنند. این رویداد از مهم‌ترین نمایشگاه‌ های برگزار شده در جهان به حساب می ‌آید و بسیاری از کشورها با معرفی گذشته و حال خود، چشم ‌انداز آینده کشور را در حوزه‌ هایی که مزیت آنهاست به نمایش می‌گذارند. این موضوع نشان‌دهنده اشتیاق مردم جهان برای داشتن دنیایی بدون جنگ و ایجاد صلح میان کشورهاست. با برگزاری اکسپوها این فرصت برای کشورهای مختلف فراهم می شود تا هنر، فرهنگ، رسوم و سنت ‌ها‌یشان را به بازدیدکنندگان معرفی کنند.

پیام پاویون ایران به مردم جهان

انجمن صادرکنندگان مبل و منبت شهرستان ملایر با اشاره به اینکه استقبال مردم کشورهای مختلف از پاویون ایران بسیار چشمگیر بوده است عنوان کرد: ایران با سابقه غنی در تمدن، فرهنگ، جغرافیا و ... در سطح جهانی شناخته شده است.  معماری و طراحی پاویون ایران اکثر بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌‌کند. طرح این پاویون تلفیقی از معماری سنتی و معاصر و الهام‌‌گرفته ازقصه ‌های هزار و یک شب است که به اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگی، تمدن و سنت‌ های باستانی و آداب‌ و رسوم اقوام ایرانی اشاره دارد.

روستایی در پایان با بیان اینکه صلح و دوستی مهم ترین پیام پاویون ایران به دنیا است گفت: این پیام در راستای شعار این دوره از برگزاری اکسپوها انتخاب شده است و به اعتقاد من، ما موفق شده‌ایم که این پیام را به خوبی به مردم جهان منتقل کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها