|
کدخبر: 223609

حضور فعال فولاد مبارکه در میز صنعت فولاد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت فولاد مبارکه در کنار سایر انجمن‌های فولادی، معدنی و شرکت‌های برتر در میز صنعت فولاد حضور پررنگ دارد تا با تعامل سازنده با بخش‌های مختلف دولت برای مسائل موجود در صنعت فولاد، به همگرایی مثبت دست یابیم.

نمایشگاه حضور فعال فولاد مبارکه در میز صنعت فولاد

روح‌اله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، (۱۵ آذرماه) در بازدید از غرفه گروه فولادمبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران متافو) اظهار کرد: صنعت فولاد یکی از صنایع پایه و اساسی کشور است که صنعتی شدن کشور را طی ۳ دهه گذشته شتاب بخشیده است.

وی با اشاره به پیگیری برای تشکیل میز صنعت فولاد در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از سال گذشته تاکنون افزود: این مهم در سال جاری اجرایی و نخستین جلسه آن نیز در ماه گذشته برگزار شد؛ قصد داریم که در قالب میز صنعت فولاد، یکپارچگی در صنعت فولاد کشور ایجاد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی فعالان صنعت فولاد بر بازنگری «طرح جامع فولاد» مبنی بر تولید ۵۵ میلیون تن تا سال ۱۴۰۴ اتفاق نظر دارند چراکه با محدودیت‌های موجود اعم از محدودیت‌های زیرساختی، محدودیت در تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، محدودیت در صادرات و توسعه حوزه معدنی نمی‌توان به این چشم‌انداز دست پیدا کرد.

وی اذعان داشت: امیدواریم در میز صنعت فولاد، تصمیم راهبردی بازنگری به چشم‌انداز «طرح جامع فولاد» مورد بازنگری قرار گیرد که از قضا مورد حمایت دولت هم است؛ به نظر می رسد پیش از ورود به قوه قانون‌گذاری، نیاز است که با ایجاد اجماع در صنایع فولادی کشور این مسیر پیش برده شود.

توسعه صادرات محصولات فولادی

ایزدخواه با تأکید بر ضرورت بازنگری صادرات در حوزه فولاد تصریح کرد: با توسعه دیپلماسی اقتصادی به ویژه با کشورهای همسایه می‌توان مسیر صادرات محصولات فولادی را شتاب بخشید؛ امکان صادرات فرایند خط تولید فولاد، تجهیزات و انتقال تکنولوژی به کشورهای همسایه نیز فراهم است.

وی عنوان داشت: در سفر اخیر وزیر صمت به کشور سوریه، رایزنی‌های لازم برای انتقال زنجیره‌های مازاد در داخل کشور برای صادرات انجام شد تا به انتقال تکنولوژی در صنعت فولاد به این کشور اقدام کنیم.

میز صنعت فولاد به یاری مسائل فولادسازان آمده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عدم همبستگی جامع در طول زنجیره فولاد، یکی از موانع و چالش‌های موجود در صنعت فولاد کشور است که مجلس می‌تواند با ورود در قالب میز صنعت فولاد به هم‌افزایی بیشتر صنعت فولاد یاری رساند.

وی عنوان داشت: شرکت فولاد مبارکه در کنار سایر انجمن‌های فولادی، معدنی و شرکت‌های برتر در میز صنعت فولاد حضور پررنگ دارد تا با تعامل سازنده با بخش‌های مختلف دولت برای مسائل موجود در صنعت فولاد، به همگرایی مثبت دست یابیم.

ایزدخواه در پایان اضافه کرد: اتفاق خوبی که در حوزه زیرساختی رخ داده، این است که صنایع فولادسازی برای رفع محدودیت‌های آب و برق وارد میدان شده‌اند و نیاز است که همین اتفاق در حوزه گاز هم رخ دهد.

ارسال نظر