|
کدخبر: 223063

ویژگی منحصر به فرد ششمین نمایشگاه کشاورزی تهران

ششمین نمایشگاه بین الملل کشاورزی ایران (سیستم های نوین آبیاری ، مکانیزاسیون و نهاده های کشاورزی) با حضور ۱۵۰ شرکت توانمند ایرانی در فضایی به مساحت ۱۰.۰۰۰ متر مربع در محل نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.

نمایشگاه

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، ساداتی نژآد وزیر جهاد کشاورزی، عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، معاونان وزارت جهاد کشاورزی، سفرای ۱۲ کشور خارجی مقیم تهران، نماینده سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (FAO) صبح امروز در محل سایت تهران برگزار شد.

گفتنی است با توجه به محدودیت های کرونا مقامات ۳۵ کشور دنیا بصورت مجازی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه حضور داشتند. حضور مقامات عالی رتبه در این سطح طی سال های اخیر بی سابقه بوده و نشان دهنده اهمیت موضوع کشاورزی، محیط زیست و آب و خاک برای دولت سیزدهم است.

سید علیرضا صدرزاده مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی و مجری این نمایشگاه در خصوص برگزاری این رویداد اظهار داشت: با توجه به اینکه در زمینه های نمایشگاه بالاخص سیستم های نوین آبیاری و ادوات کشاورزی در منطقه حرف اول را میزنیم لذا شرکت های خارجی نه کالا و نه تکنولوژی برای عرضه در این نمایشگاه نداشتند و با افتخار برای گشایش بازارهای صادراتی برای تولید کنندگان سرافراز کشورمان به جای غرفه دار خارجی ، خریدار خارجی به نمایشگاه دعوت کرده ایم.

وی افزود: با بررسی به عمل آمده کشور های منطقه بالاخص همسایگان همگی خواستار تکنولوژی و کالای ایرانی با توجه به کیفیت ، قیمت و دانش فنی کالاهای تولیدی کشورمان هستند که در این راستا بیش از هزار نفر از بانک های اطلاعاتی کشاورزان عراق ، افغانستان ، ترکمنستان ، تاجیکستان ، آذربایجان ، ارمنستان ، ازبکستان با ارسال ایمیل برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده اند. امیدواریم این حرکت گامی موثر درراستای تثبیت برند نمایشگاه کشاورزی ایران در منطقه باشد.

به گزارش گسترش نیوز همایش روز جهانی خاک، همایش مدیران آب و خاک کشور و ۵۰ دوره حضوری و مجازی در زمینه های مرتبط با موضوعات مورد علاقه حوزه کشاورزی از رویدادهای جانبی این نمایشگاه خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها