|
کدخبر: 205140

اختصاصی گسترش نیوز؛

اکسپو دوبی رسما آغاز شد / خاورمیانه میزبان کل جهان

با حضور شیخ محمد راشد آل مکتوم حاکم دوبی مهمترین رویداد نمایشگاهی جهان در کشور امارات متحده عربی رسما گشایش یافت.

نمایشگاه اکسپو دوبی رسما آغاز شد / خاورمیانه میزبان کل جهان

اکسپو ۲۰۲۰ دوبی به عنوان یکی از پرهزینه ترین رویدادهای فرهنگی - اقتصادی جهان از هم اکنون برای مدت ۶ ماه کلید خورد.

نمایش افتتاحیه اکسپو با عنوان «پیوند افکار .. ساخت آینده» و موضوعات فرعی آن از فرصت، تحرک و پایداری الهام می‌گیرد و ارزش های امارات متحده عربی را به نمایش می‌گذارد. آیین گشایش این رویداد در گنبد مرکزی شهرک اکسپو برگزار شده و نمایندگانی از تمام کشورهای جهان در آن حضور دارند.

برای نخستین بار کشوری از منطقه خاور میانه عهده دار برگزاری رویداد اکسپو شده است. اکسپو قرار بود مهر ماه سال قبل برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروسی کرونا و با نظر مدیران BIE با یک سال تاخیر کلید خورد.

امارات امیدوار است که با برگزاری این نمایشگاه وضعیت رکود و مشکلات اقتصادی که با شیوع کرونا سخت‌تر شد، را پشت سر گذارد.

اکسپو2020-شروع

زائد ال نحیان به عنوان کمیسر ژنرال اکسپو پیام حاکم دوبی را قرائت کرد و درباره تاریخ امارات متحده عربی، افتخاراتش و ظرفیت های فرهنگی این کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

ولیعهد دبی، در این سخنانی همچنین برگزاری این نمایشگاه را «گردهم‌آیی جهان در خاک امارات» خواند و گفت که این مراسم آغاز دوباره‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در سطح جهان پس از شیوع کروناست.

در این مراسم همچنین ملودی رسمی اکسپو دوبی نیز نواخته شد.

از جمله هنرمندانی که امشب به اجرای برنامه پرداختند می توان به آندره آ بوچلی خواننده مشهور جهان، آندرا دی بازیگر خواننده و ترانه سرای نامزد گرمی  و برنده گلدن گلوب، الی گولدینگ، خواننده و ترانه سرای انگلیسی؛ لانگ لنگ ، پیانیست بین المللی و ستاره بزرگ دنیای مویسقی اشاره کرد.  آنجلیک کیدجو نیز به عنوان برنده چهار جایزه گرمی در میان هنرمندان اصلی قرار داشته است.

 اپلیکیشن اکسپو ۲۰۲۰

در خلال افتتاحیه اکسپو ۲۰۲۰ دبی از دو اپلیکیشن اصلی و تجاری خود رونمایی کرد. هدف از راه‌اندازی این دو اپلیکیشن کمک به میلیون‌ها بازدیدکننده نمایشگاه بوده که قرار است از فردا (یکم اکتبر ۲۰۲۱) از مجموعه لذت ببرند.

اپلیکیشن رسمی اکسپو ۲۰۲۰ به کاربران اجازه می‌دهد تا بر اساس علایق خود از بخش‌های مختلف نمایشگاه که دو برابر اندازه کشور موناکو است، بازدید کنند. همچنین تمامی امور مربوط به خرید بلیط، انتخاب غذا از میان بیش از ۲۰۰ رستوران و رزور غرفه دلخواه به جهت بازدید، از طریق اپلیکیشن رسمی قابل انجام است.

علاوه بر این، اپلیکیشن تجاری مجموعه نیز به صورت جداگانه نیازهای گروه‌های تجاری را برآورده کرده و روابط میان تجار ((B2B، دولت‌ها با تجار (B2G) و دولت‌ها با یکدیگر (G2G) را تسهیل می‌کند.

مساحت زمین نمایشگاه اکسپوی دبی بیش از ۶۰۰ زمین فوتبال وسعت دارد. و بیش از ۳۰ هزار کارمند به صورت داوطلبانه در این نمایشگاه به انجام امور می پردازند.

هم اکنون برای تماشای آنلاین به سایت virtualexpo.world مراجعه فرمایید.

ارسال نظر