|
کدخبر: 180396

برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در کردستان عراق

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در اقلیم کردستان عراق در تیرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

نمایشگاه برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در کردستان عراق

فرزاد پیلتن اظهار داشت: در چارچوب برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه معرفی محصولات تولیدی- صادراتی کشور به بازارهای کشورهای همسایه با هدف توسعه صادرات به این کشورها، دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در اقلیم کردستان و در شهر سلیمانیه با همکاری کنسولگری ایران در سلیمانیه و با مجوز و تحت نظارت سازمان توسعه تجارت ایران به مدت ۵ روز از روز سه‌شنبه یکم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

وی افزود: آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه، سرکنسول ایران در سلیمانیه، وزیر تجارت اقلیم کردستان و مقامات شهر سلیمانیه و رایزن بازرگانی ایران در بغداد برگزار می شود.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: این رویداد تجاری در مساحتی در حدود ۵۰۰۰ متر مربع در دو سالن سرپوشیده در محل نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه برگزار می‌شود و ۱۱۰ شرکت توانمند ایرانی در زمینه‌های مختلف به ویژه مواد غذایی، خشکبار و انواع تولیدات صنعتی، کالاها و ظرفیت‌های صادراتی خود را در معرض بازدیدکنندگان و تجار عراقی قرار خواهند داد.

پیلتن گفت: بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در سازمان توسعه تجارت ایران، قرار است ایران در نیمه اول سال ۱۴۰۰ در شش نمایشگاه بین‌المللی عراق نیز در شهرهای مختلف این کشور حضور پیدا کند.

وی افزود: عراق در سال‌های اخیر به عنوان دومین بازار صادراتی کشور در میان طرف‌های صادراتی در جهان و اولین کشور هدف صادرات در میان کشورهای همسایه بوده است.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در اقلیم کردستان در هفته پایانی خرداد ماه ۱۴۰۰ در شهر اربیل کردستان افتتاح شد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر