|
کدخبر: 170543

نقش کارآفرینی در رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دوبی

حسن‌علی موبدی - کارشناس روابط عمومی در صنعت نمایشگاهی

شاید فضای کسب و کار فعلی کشورمان این را در ذهن تداعی می‌کند که فرصت رویداد جهانی اکسپو را به نحوی با کارآفرینی تلفیق نماییم. کاهش درآمد ارزی، توجه به صادرات غیر نفتی، کاهش آمار اشتغال، کمبود سرمایه گذاری و توسعه ساختارهای زیربنایی، لزوم گسترش تبادلات فرهنگی و کمبود سرمایه گذاری خارجی همگی دلالت بر تعیین و تغییر مسیر رویداد جهانی اکسپو به سمت کارآفرینی و ارزش آفرینی برای این رویداد جهانی در پاویون کشورمان دارد. جای آن دارد که فضای پاویون کشور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی، را به عرضه تمام عیار دستاوردهای صنعتی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و دانش بنیان، به ویژه گردشگری و شاخه سلامت آن و جاذبه های باستانی و جشنواره روبوکاپ با سابقه بسیار درخشان با محوریت  شعار اکسپو یعنی" پیوند افکار، خلق آینده" اختصاص دهیم.

حسن‌-علی-موبدی

 این مسیر ما را به توسعه روابط اقتصادی کشور سوق خواهد داد آنچه که خواهد توانست در این رویداد جهانی مهم ما را خوش بدرخشاند،  نحوه و شیوه معرفی ظرفیت های فوق است تا بازدید کنندگان از اقصی نقاط جهان با درک شرایط و موقعیت تصمیم بگیرند ایران کشوری صنعتی، علمی و تاریخی  علیرغم تبلیغات سوء دشمنان در خصوص ایران هراسی، است. از فضای الکترونیکی غافل نباشیم و لازم است از ظرفیت‌های کارآفرینان الکترونیک از جمله AR   و VR و سایر فن آوری های نوین  در این فرصت بهره بگیریم. اگر اکسپو۲۰۲۰دبی در تاریخ مقرر افتتاح شود یقیناً فضای الکترونیکی آن پررنگ تر از هر زمان دیگری جلوه خواهد کرد و بازدیدکنندگان فضای مجازی آن قابل توجه خواهند بود و اخبار آن را از این فضا پیگیری خواهند کرد. عرصه فضای مجازی و شبیه سازی یکی از مهمترین شیوه ها و ابزارهایی است که باید از این ظرفیت بهره جست. بازدید هیئت های اقتصادی و تجاری، علمی را از تمام کشورها رصد کنیم و به فراخور آن هیات مرتبط اعزام کنیم. البته که حوزه‌ها و کمیته های گردشگری، اقتصادی، علمی و فناوری، فرهنگی و هنری و سرمایه گذاری خارجی در این رویداد فعال هستند.

جای آن دارد تا فضا را به نحوی پویا  نگه داریم که برای هر ماه برنامه خاصی داشته باشیم و اگر با توجه به شرایط فعلی قرار بر تغییر بود برنامه ها منعطف بوده و سریعاً برنامه های جایگزین خود را اجرایی کنیم.

نویسنده: حسن‌علی موبدی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها