|
کدخبر: 155885

حمایت وزارت صنعت از شرکت های دانش بنیان

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن آور تاکید کرد.

نمایشگاه حمایت وزارت صنعت از شرکت های دانش بنیان

صادقی نیارکی معاون امور صنایع در حاشیه بازدید بیست و یکمین دوره نمایشگاه تلکام ۹۹ اظهار کرد: امروز شاهد حضور بیش از ۱۰۰ نمایشگاه داخلی ازجمله، سازندگان تجهیزات، شرکت‌های فناوری و شرکت‌های فعال در حوزه مخابرات هستیم که برگزاری این طرز نمایشگاه با توجه به تحولاتی که در عرصه فناوری اتفاق می‌افتد بسیار تاثیر‌گذار است.

صادقی نیارکی افزود: امروزه شرکت‌های فناورانه سهم بالایی از تولید ناخالص جهانی را به خود اختصاص داده‌اند و ارزش بازار در دنیا متعلق به این نوع شرکت‌های فناور می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تغییراتی که در فناوری دنیا اتفاق افتاده است برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها کمک شایانی می‌کند تا ماهم در این مسیر حرکت کنیم و با حمایت ساخت تجهیزات داخلی، بین تقاضا و نیازمندی‌های بخش صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات برای توسعه و رشد ساخت داخل همرسانی و برنامه‌ریزی انجام دهیم.

صادقی نیارکی در خصوص برگزاری میز ساخت داخل گفت: خوشبختانه دو میز ساخت داخل در این صنعت با ارزش ۱۱۸ میلیون یورو برگزار گردیده و میز سوم را هم در دستور کار داریم که تا پایان سال یا ابتدای سال۱۴۰۰ با همکاری وزارت فناوری اطلاعات و انجمن تشکل صنعت مخابرات با میزبانی وزارت صمت میز سوم ساخت داخل صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.

معاون امور صنایع همچنین درخصوص نتایج برگزاری این نوع نمایشگاه خاطر نشان کرد: این رویدادها را با اهداف خود اتکایی در این بخش، توسعه کسب و کارهای فناورانه، صادرات خدمات فنی، مهندسی و فناورانه دراین حوزه دنبال خواهیم‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز ده رتبه اول ارزش بازارهای تجاری مربوط است به شرکت‌ها و کسب و کارهای فناورانه گفت: در دنیا شرکت‌های فناورانه و کسب و کارهایی که با پلتفرم استارت آپی شکل یافته‌اند در طبقه بندی از شرکت‌های نفتی و خودروسازی پیشی گرفته‌اند و در ایران هم شرکت‌های استارت آپی کارهای خوبی انجام داده‌اند که باید با حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور موجب تغییر جهشی روبه رشد این حوزه باشیم و بتوانند به خوبی نقش ایفا کنند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها