|
کدخبر: 155561

اکسپو دوبی فرصتی برای شناساندن تمدن غنی ایران به جهان است

مرتضی دیلان در حاشیه سفر به نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت: اکسپو ۲۰۲۰ امارات فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی و شناساندن تمدن غنی ایران است.

نمایشگاه اکسپو دوبی فرصتی برای شناساندن تمدن غنی ایران به جهان است

مرتضی دیلان در نشست بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی استان اصفهان در اکسپو ۲۰۲۰ اظهار کرد: اکسپو رویدادی جهانی است که هر پنج سال یکبار برگزار می‌گردد و کالاها، فرهنگ و هنر کشورها در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: شهر دبی امارات برای برگزاری رویداد اکسپو ۲۰۲۰ انتخاب شده بود که به دلیل شیوع کرونا یکسال به تعویق افتاد، اما همچنان با عنوان اکسپو ۲۰۲۰ امارات شناخته می‌شود؛ هر اکسپو برای خود شعاری دارد که برای این دوره شعار "پیوند افکار و ساخت آینده" انتخاب شده است و بیش از ۱۹۸ کشور در سه زون "منطقه" مختلف (فرصت‌ها، تحرک و پایداری) در فضای ۴۳۸ هکتار کالا، خدمات، تمدن و فرهنگ خود را به نمایش خواهند گذاشت.

دبیر ستاد اکسپو دبی با بیان اینکه پاویون ایران در زون تحرک و در کنار کشورهای فرانسه و پرو قرار دارد، گفت: شعار پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی، ایران تمدن کهن و استوار تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها بوده و هدف استراتژیک آن جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای کشور است.

مرتضی دیلان با اشاره به وجود شش کمیته تخصصی اقتصادی، گردشگری، طراحی و معماری، اجتماعی، فرهنگی و هنری، فن آوری و اطلاع رسانی و تبلیغات ادامه داد: تسهیل روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای حاضر در اکسپو شناساندن تمدن غنی ایران و همچنین توسعه فرصت‌های اقتصادی و تبادل تجربیات با سایر کشورها از جمله اهداف مهمی است که جمهوری اسلامی در اکسپو ۲۰۲۰ دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی دبی که در مدت شش ماه از مهر ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود در مدت ۶ ماه بیش از ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده و گردشگر خواهد داشت که فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن همه توانمندی‌های اصفهان است‌.

دیلان با اشاره به تقسیم بندی محتوایی و نمای سالن‌های پاویون ایران، افزود: این سالن‌ها به گونه‌ای طراحی شده که با فرهنگ و جامعه ایرانی همخوانی دارد و به لحاظ محتوایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا ایرانگردی و بوم گردی در این اکسپو به کاهش اثر ایران هراسی ۴۰ ساله کمک کند.

دبیر ستاد اکسپو دوبی با اشاره به وجود ۱۰ سالن در پاویون ایران، خاطرنشان کرد: سالن‌های یک و دو مختص ایران‌گردی و بوم گردی است و سالن‌های چهار و پنج و شش به حوزه توانمندی صنعت، فولاد و مس ایران اختصاص دارد که اصفهان در هر دو بخش می‌تواند حضور فعال داشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها