|
کدخبر: 155563

اصفهان در اکسپو دوبی خواهد درخشید

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و کمسیر ژنرال ایران در اکسپو دبی، گفت: اکسپو بزرگترین رویداد اقتصادی، تجاری، فرهنگی و سیاسی دنیا است که از ۲۰۰ کشور جهان در آن حضور می‌یابند و در ۱۸۴ روز ادامه دارد و باید از این فرصت بهره برد.

نمایشگاه اصفهان در اکسپو دوبی خواهد درخشید

نشست بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی استان اصفهان در خصوص اکسپو۲۰۲۰ دوبی با حضور دکتر حسن زمانی مشاور وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، معاون استاندار، شهردار اصفهان و شماری از مدیران دستگاه‌های دولتی و اعضای شورای شهر اصفهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

دکترحسن زمانی در این نشست در خصوص فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی استان اصفهان در اکسپو ۲۰۲۰ دبی، اظهار کرد: با توجه به توانمندی که در استان اصفهان وجود دارد، امیدواریم این استان همانطور که در همه زمینه می‌درخشد در اکسپو ۲۰۲۰ نیز مدال درخشش را کامل کند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و کمسیر ژنرال ایران در اکسپو دبی، تصریح کرد: اکسپو بزرگترین رویداد اقتصادی، تجاری، فرهنگی و سیاسی دنیا است که از ۲۰۰ کشور جهان در آن حضور می‌یابند و در ۱۸۴ روز ادامه دارد و باید از این فرصت بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: زمینه فعالیت برای اصفهان فراهم است و می‌تواند در مدت شش ماه گام‌های بزرگی را در رابطه با این استان بردارد، در اکسپو در همه زمینه‌ها ظرفیت کار وجود دارد در این مدت باید بیشترین قراردادهای تجاری را در بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های متولی منعقد کرد و از این فرصت استفاده کرد از این رو مدیران استان اصفهان با توجه به توانمندی‌های این استان باید برای حضور پررنگ اصفهان در اکسپو ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کنند.

زمانی در پاسخ به پیشنهاد تشکیل ستاد اجرایی استان اصفهان برای شرکت در اکسپو ۲۰۲۰، گفت: ستادی که قرار است تشکیل شود باید بر اساس ظرفیت‌های این استان در چهار محور گردشگری و صنایع دستی، صنایع فولاد، معادن و فرش اصفهان برنامه‌ریزی کند.

وی اظهار کرد: اصفهان به مدت یک هفته تا ۹ روز سالنی اختصاصی در این اکسپو بین‌المللی خواهد داشت و در مدت شش ماه برگزاری پاویون ایران نیز می‌تواند در همه زمینه‌ها در ۱۰ سالن پیش‌بینی شده دیگر حضور داشته باشد.

کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی افزود: با توجه به پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات ساخت‌وساز، خرداد ماه پیش رو پاویون ایران را تحویل خواهیم گرفت که یکی از اقدامات درخشان در این پاویون نمای آن است که به‌دست یک شرکت ایرانی به نام «المکاسب» انجام شده است؛ هم اکنون در حال ساخت محتوای پاویون هستیم زیرا این امر تأثیر به سزایی در جذب بازدید‌کننده خواهد داشت.

دکتر زمانی با بیان اینکه از حدود ۲۵ بازدید کننده‌ای که در این اکسپو حضور خواهند داشت ۸۰ درصد آنها خارج از منطقه هستند، خاطرنشان کرد: برای انتقال بازدید‌کنندگان از دبی به منطقه آزاد کیش و قشم برنامه‌ریزی شده است و اصفهان می‌تواند از این فرصت برای جذب گردشگر استفاده کند زیرا آمدن آنها رونق زیادی برای اقتصاد و گردشگری شهر به همراه دارد و دیدگاه بازدیدکنندگان خارجی نسبت به ایران با دیدن مهمان نوازی مردم تغییر خواهد کرد.

ارسال نظر