|
کدخبر: 151417

زمانی: باید به سمت اقتصاد معدن محور حرکت کنیم

مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی بر ضرورت حمایت از بخش معادن کشور تاکید کرد.

نمایشگاه زمانی: باید به سمت اقتصاد معدن محور حرکت کنیم

حسن زمانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: بخش عظیم معدن یکی از ذخایر و منابع با اهمیت کشور است که متاسفانه در سالیان اخیر توجه چندانی به آن نشده و ما نتوانستیم آن طور که باید از این منابع خدادادی به شکل بهتری بهره مند شویم.

وی افزود: با توجه به این که اکثر استان های کشور دارای منابع و ظرفیت های خوب معدنی هستند و می توان با تامین زیر ساخت های لازم بعد از کشف معادن درآمد قابل توجهی در نقاط مختلف کشور ایجاد کرد.

حسن زمانی با تاکید بر این که معادن کشور می تواند بازوی اقتصاد ایران شود گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به دسترسی مناسب به بازارهای کشورهای همسایه و قرار گیری در موقعیت استراتژیک اقتصادی که در منطقه دارد باید از این فرصت استفاده کرده و با صادرات تولیدات و فرآوری های معدنی ، اقتصاد ایران را از وابستگی به در آمد نفتی نجات دهیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه مشترکی که اخیرا میان شرکت سهامی نمایشگاه ها و خانه معدن ایران منعقد شد افزود: پیرو منویات مقام معظم رهبری که فرموده بودند یکی ازبهترین جایگزین نفت، معادن هستند در عمل مجموعه همکارانم در شرکت سهامی نمایشگاه ها با تمام توان در جهت تقویت و حمایت از حوزه معدن کشور تعامل و همکاری مشترک خوبی با خانه معدن برنامه ریزی کرده اند که امیدوارم موجب رشد بخش معدن کشور شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها در پایان اظهار کرد: اقتصاد ایران در بخش های مختلف نیاز به بازنگری اساسی دارد و بخش معدن می تواند جای گزین مناسبی بجای در آمد نفتی شود و ما باید به سمت اقتصاد معدن محور حرکت کنیم.

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه ها

ارسال نظر