|
کدخبر: 150098

دبیر شورای سیاست‌گذار کنفرانس ایران‌بایو اعلام کرد:

بیوتکنولوژی بخشی از درآمد نفتی ما را جبران می‌کند

سید حسام‌الدین مدنی در مراسم افتتاحیه کنفرانس ایران‌بایو اظهار داشت: اگر فرصت‌ در اختیار فعالان حوزه بایوتکنولوژی کشور قرار گیرد، این حوزه قادر به تامین بخشی از درآمدهای نفتی کشور خواهد بود و این موضوع به هیچ وجه شعار نیست.

نمایشگاه بیوتکنولوژی بخشی از درآمد نفتی ما را جبران می‌کند

مدنی درباره ضرورت توجه به بایوتکنولوژی گفت: اگر به این سمت پیش نرویم، عاوه بر از دست دادن این حوزه، بادی همه درآمدهای خود را در آینده صرف خرید دارو کنیم.

وی در این باره افزود: البته ما در این مسیر با موانع و مشکلات  بسیاری روبرو هستیم که بسیاری از آنها داخلی است.

مدنی در این مورد افزود: ما در مسایلی مانند ورود به فهرست دارویی کشور، قیمت‌گذاری، حمایت از صادرات، سازو کارهای مناسب، واردات تولیدات مشابه داخلی همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم که می‌توان این مشکلات را با مذاکره حل کرد به شرط آنکه اراده این کار وجود داشته باشد

دبیر شورای سیاست‌گذار کنفرانس ایران‌بایو در مورد آینده بیوتکنولوژی در کشور گفت: ما در این عرصه رقابت نمی‌کنیم و باید قبول کنیم که عرصه امروز عرصه نبرد است.

وی در این باره افزود: ما در حال حاضر ارتش بایوتکنولوژی داریم که باید این نبرد برای آنها تعریف شود و برنامه ریزی در مورد فعالیت آنها انجام شود.

مدنی همچنین با اشاره به عرصه‌های جدید علمی در دنیا خاطرنشان کرد: ما در سپیده دم قرن ۲۱ هستیم و اگر نتوانیم به موقع خود را به دنیا برسانیم بدون شک ضرر می‌کنیم؛ دنیا وارد جنگهای اقتصادی شده است و بروکراسی‌های غیربهره‌ور ما را در این عرصه عقب خواهد انداخت.

دبیر شورای سیاست‌گذار کنفرانس ایران‌بایو با اشاره به اینکه ما نباید به فکر توسعه غربی باشیم گفت: ما در این حوزه علم را تبدیل به فناوری کرده‌ایم و اگر بخواهیم جایگاهی داشته در این حوزه داشته باشیم نباید به بایو بی‌‌تفاوت باشیم و باید زودتر در این زمینه اقدام کنیم.

خبرنگار: پیمان صفردوست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها