|
کدخبر: 147584

نمایشگاهی خاص برای توسعه فناوری های اطلاعاتی

رییس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران گفت: نخستین نمایشگاه مجازی ایران با حضور همه فعالان اقتصادی، صنعت، معدن، کشاورزی و شرکت های دانش بنیان برای معرفی توانمندیهای تولیدی و صادراتی محصولات و خدمات کشور برگزار می شود.

نمایشگاه نمایشگاهی خاص برای توسعه فناوری های اطلاعاتی

محمدرضا طلایی در نشست خبری نمایشگاه مجازی افزود: شیوع ویروس کرونا موجب شد سرعت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جوامع افزایش یابد و ایران نیز از این قائده خارج نیست.

وی با بیان اینکه توسعه فناوری های اطلاعاتی باید گسترش بازار و کاهش هزینه های تولید، بازاریابی و تبلیغات را به همراه داشته باشد، گفت: اقتصاد جهان با توجه به زیان تحمیل شده کووید ۱۹ با تغییراتی همراه و موجب شد تا شرکت ها به سمت کاهش هزینه حرکت کنند که روی آوردن به ابزار دیجیتال یکی از راه های دستیابی به این مهم بود و ایران نیز برای معرفی خود به بازارهای جهانی باید از این ابزارها به درستی بهره مند شود.

طلایی خاطرنشان کرد: امکان برگزاری رویدادی با این وسعت به شکل فیزیکی در محل نمایشگاه ها وجود ندارد، اما فضای مجازی شرایطی را فراهم می کند تا در یک شکل بندی تمام حوزه های اقتصادی کشور برای ارائه خدمات و کالا حضور داشته باشند.

به گفته وی، این رویداد موجب می شود شرکت ها و فعالان اقتصادی با هزینه اندک نسبت به حضور در فضای فیزیکی به دور از محدودیت زمانی و مکانی محصولات خود را ارائه دهند و مشکلات تحریم های موجود را نیز در این زمینه رفع خواهد کرد.

رییس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: این غرفه در مرحله نخست به شکل ملی برگزار می شود، اما موفقیت آن می تواند موجب برگزاری در دوره های بعدی با مشارکت کشورهای خارجی شود.

وی افزود: شکل بندی نمایشگاه مجازی ایران با مطالعه بر روی کشورهای ترکیه، روسیه، امارات و چین آماده سازی شده و به دو زبان انگلیسی و فارسی به متقاضیان و بازدیدکنندگان خدمات ارائه خواهد کرد.

طلایی با بیان اینکه خدمات در سه بسته سه میلیون، چهار میلیون و ۶ میلیون تومانی به متقاضیان ارائه می شود، تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان در صورت تایید از سوی صندوق شکوفایی و نوآوری می توانند از ۷۰ درصد تخفیف برخوردار شوند و برخی تخفیف ها دیگری نیز برای مشارکت درنظر گرفته شده است.

ثبت نام رایگان

وی افزود: ثبت نام برای بازدید از نمایشگاه مجازی ایران رایگان است و توضیح داد: این شکل بندی تا دو ماه بعد از پایان نمایشگاه در دسترس و شرکت ها می توانند اطلاعات خود را به روز کنند.

رییس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ۱۲ تشکل تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات در دو دهه گذشته در اتاق بازرگانی ایران فعالیت خود را آغاز کرده اند، تصریح کرد: ذات تشکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه خدمات به بخش های دیگر اقتصادی اجتماعی و فرهنگی است و کشورهای پیشرفته اقتصادی به شکل عمده از این حوزه برای توسعه استفاده کرده اند.

وی افزود: زمانی کشورها برای توسعه وارد جنگ می شدند اما در دوره فعلی توسعه با اطلاعات و ارتباطات بیشتر و بهبود زیرساخت ها رخ می دهد.

طلایی با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات به عنوان موتور محرک اقتصاد محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این حوزه با رشد روز افزون خود در رفتار اجتماعی نیز تغییراتی ایجاد کرده و حتی فرهنگ را نیز دچار دگرگونی کرده است.

وی گفت: شیوع کرونا آزمونی برای حوزه فضای مجازی بود تا میزان تاب آوری بانکداری، تجارت و زیرساخت های دیگر الکترونیکی مشخص شود و اکنون کشورهایی با زیرساخت الکترونیک قوی به راحتی توانستند فضای دورکاری را ایجاد کنند، اما در ایران با مشکلات بسیاری همراه بود.

گفتنی است قراراست نخستین نمایشگاه مجازی ایران از پنجم تا ۲۰ اسفندماه به شیوه مجازی برگزار شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها