|
کدخبر: 147338

بازدید مقام ارشد اکو از شهرآفتاب + عکس

سرور بختی ریاست موسسه فرهنگی( اکو ) از مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرآفتاب بازدید و در ادامه با محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه دیدار کرد.

نمایشگاه بازدید مقام ارشد اکو از شهرآفتاب + عکس

ریاست موسسه فرهنگی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) گفت: امکانات شهرآفتاب بسیار بی‌نظیر است و امیدواریم به زودی شاهد همکاری‌های اکو و این نمایشگاه باشیم، زیرا این شهر می‌تواند متعلق به فعالیت فرهنگی و اقتصادی همه کشورها و ملت‌ها باشد.

محمدرئوف قادری در ابتدای این جلسه با اشاره به مشترکات تاریخ تمدنی بسیار میان ایران و کشورهای عضوسازمان همکاری اقتصادی(اکو) اظهارکرد: کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی( اکو) که دارای فرهنگ و تاریخ مشترک هستند در یکی از استراتژیک‌ترین مناطق جهان واقع شده‌اند که نیاز است همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی ما بین این کشورها بیش از پیش گسترش یابد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب با معرفی بخش‌های مختلف نمایشگاهی شهرآفتاب و اشاره به سه استراتژی تعریف شده برای این مجموعه گفت: با تکمیل بخشهای باقیمانده شهر آفتاب و به سرانجام رسیدن انتقال نمایشگاه ها، ایجاد شهر نمایشگاهی و منطقه آزاد اقتصادی و تجاری، شاهد یکی از بزرگترین مجموعه‌های نمایشگاهی در خاورمیانه خواهیم بود.

وی افزود: مجموعه نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب با تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود آماده همکاری با تمامی کشورها به ویژه سازمان همکاری اقتصادی( اکو) در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی است.

در ادامه این جلسه سرور بختی با بیان اینکه انتظار نداشتم با چنین مجموعه بی‌نظیری مواجه شوم، اظهارکرد: با تعریف سه استراتژی توسط آقای قادری مطمئن هستم که این نمایشگاه تبدیل به یک برند خواهد شد و با این توضیحات مشخص است که کشور ایران تلاش دارد تا یکی از مجهزترین نمایشگاه‌های منطقه را داشته باشد.

ریاست فرهنگی اکو با اشاره به اینکه امکانات فراوان و بی‌نظیری در این مجموعه نمایشگاهی است، بیان کرد: من همینجا اعلام می‌کنم که آماده همکاری با این مجموعه عظیم هستیم و امیدوارم با تشکیل اتاق فکر و تعریف چند پروژه فرهنگی و نمایشگاهی بتوانیم به بهترین نحو از شهرآفتاب برای اهداف مشترک استفاده کنیم.

گفتنی است مؤسسه فرهنگی اکو نهاد فرهنگی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) است که در سال ۱۳۷۴ تأسیس شده ‌است و مرکز آن در ایران (شهر تهران) است. وظیفه این بنیاد گسترش همکاری و تبادلات فرهنگی و اقتصادی میان کشورهای عضو اکو( ایران، تاجیکستان، پاکستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان) است.

ارسال نظر