|
کدخبر: 104952 سهیل فرزین

فعال صنعت نمایشگاهی در گفت و گو با گسترش نیوز تشریح کرد:

آیا نمایشگاه ها در تقابل با اصناف هستند؟

یک فعال و برگزار کننده نمایشگاهی با بیان اینکه شاید صنوف به نمایشگاه ها به عنوان یک رقیب نگاه ‌کنند اظهار داشت: از آنجا که صنوف فعالیت نمایشگاهی را به عنوان یک رقیب و ضربه زننده به منافع خود می پندارند در بسیاری از مواقع علیه فعالیت های نمایشگاهی موضع می‌گیرند.

نمایشگاه آیا نمایشگاه ها در تقابل با اصناف هستند؟

واژه نمایشگاه به مکانی تلقی می‌شود که تولیدکنندگان اجناس تازه تولید و جدید خودشان را در آنجا عرضه می‌کنند تا بازدیدکنندگان ضمن مقایسه این اجناس با اجناس موجود در بازار و نمایشگاه، فرصتی برایشان ایجاد شود که با علم به کیفیت و مزیت جنس خرید خود را بعد و یا در حین برگزاری نمایشگاه از محل تولیدات تولید کننده انجام دهند. این موضوع هدف و راهبرد یک نمایشگاه است.

برگزاری نمایشگاه ها اغلب بر خلاف میل اصناف است. چرا که اصناف، فعالان نمایشگاهی را در برابر خود می بینند و برگزاری نمایشگاه ها را موجب ضربه دیدن اصناف قلمداد می کنند.

در این میان شباهت ها و موازی کاری هایی میان نمایشگاه ها و اصناف نیز وجود دارد که همین موضوع باعث شد تا خبرنگار گسترش نیوز با توجه به در پیش بودن روز اصناف به این موضوع بپردازد.

خبرنگار ما در همین راستا گفت و گویی را با امید فدایی، فعال و برگزار کننده نمایشگاهی ترتیب داده و نظر وی در خصوص نقاط مشترک و نقاط تقابل اصناف و نمایشگاه ها را جویا شده است که در ادامه گزیده ای از این گفت و گو را مشاهده می کنید:

امید فدایی در ابتدای این گفت‌وگو اظهار داشت: یک ایراد بسیار بزرگ در صنعت نمایشگاهی وجود دارد و آن مورد این است که برخلاف پیگیری‌هایی که در تمام  این سال ها انجام شده متاسفانه صنعت و فعالیت های نمایشگاهی به رسمیت شناخته نشده است.

امیدفدایی

 وی در ادامه افزود: به عنوان مثال هنگامی که به جهت تمدید کارت بازرگانی به اتاق بازرگانی مراجعه می شود هنوز گزینه برای فعالیت های نمایشگاهی در گزینه هایی که به عنوان فعالیت انتخاب می‌شوند در نظر گرفته نشده است که این امر نشان می‌دهد که بحث نمایشگاه ها هنوز آن جدیت لازم را ندارد.

نمایشگاه ها رقیب اصناف هستند؟

این فعال نمایشگاهی در ادامه افزود: شاید در نگاه اول صنوف به نمایشگاه ها به عنوان یک رقیب نگاه ‌کنند که البته در برخی مواقع نیز در این خصوص حق دارند که اینچنین دیدگاهی نسبت به نمایشگاه ها داشته باشند.

 فدایی در ادامه با بیان اینکه بعضی از نمایشگاه ها از ماهیت و رسالت اصلی خود دور شده اند، بیان داشت: نمایشگاه‌ها محل بازاریابی و تبلیغات هستند نه فروش! اما متاسفانه در کشور ما هنوز این نگاه تخصصی نشده است؛ بنابراین اصناف نیز به این امر که نمایشگاه‌ها می‌توانند به عنوان یک ابزار بسیار قوی در اختیار صنوف قرار گرفته و به آنها کمک کند واقف نیستند.

 فدایی در ادامه افزود: از آنجا که صنوف فعالیت نمایشگاهی را به عنوان یک رقیب و ضربه زننده به منافع خود می پندارند در بسیاری از مواقع علیه فعالیت های نمایشگاهی موضع می‌گیرند.

 این فعال صنعت نمایشگاهی در ادامه افزود: یکی از دلایلی که صنعت نمایشگاهی تاکنون نتوانسته رشد کافی را داشته باشد و به رسمیت شناخته شود همین تضاد هایی است که وجود دارد.

فدایی خاطرنشان کرد: فعالان صنعت نمایشگاهی هنوز نمی‌دانند که متصدی اصلی صنعت نمایشگاهی کیست!

 وی افزود: یک ایراد بسیار بزرگی که در فعالیت های نمایشگاهی وجود دارد این است که هنوز این فعالیت و تاثیری که می‌تواند بر اقتصاد داشته باشد مغفول مانده و البته نباید در این غفلت از تاثیر دور شدن فعالیت های نمایشگاهی از رسالت واقعی خود نیز غافل بود.

 فدایی در ادامه گفت: بسیاری از نمایشگاه ها در کشور ما از حالت استاندارد خارج شده و اکثریت قریب به اتفاق فعالان نمایشگاهی به فکر برگزاری نمایشگاه‌های با فروش هستند.

 این فعال نمایشگاهی در پایان با بیان اینکه بسیاری از سایتها در صورت برگزار نشدن نمایشگاه‌های با فروش عملاً به سوددهی نخواهند رسید، اظهار داشت: همین تضاد منافع باعث شده که صنعت نمایشگاهی به جایگاه اصلی خود نرسد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها