|
کدخبر: 103364

در بازدید اعضای اتاق بازرگانی ایران مطرح شد؛

ایجاد پایانه های صادراتی در نمایشگاه شهر آفتاب

برخی از مقامات عالی رتبه اتاق بازرگانی ایران از شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهرآفتاب بازدید کردند و با توجه به زیرساختها و امکانات نمایشگاه شهرآفتاب، ایجاد پایانه‌های صادراتی و برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و دائمی در این مکان در دستور کار قرار گرفت.

نمایشگاه ایجاد پایانه های صادراتی در نمایشگاه شهر آفتاب

پیرو تاکید و توصیه سرپرست وزارت صنعت،معدن و تجارت مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیتها و امکانات نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و به منظور ایجاد نمایشگاه های دائمی و پایانه های صادراتی در راستای توسعه صادرات صبح امروز جلسه ای با حضور جمشید نفر رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران، محمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت تهران،محمود استقلال رئیس کمیسیون صادرات اتحادیه لوازم خانگی ایران، حامدچمن رخ عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف،هوشنگ فاخر نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف و ساجد نیک مهر مشاور کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران ، محمدرئوف قادری، مدیرعامل، معتمد وزیری عضو هیات مدیره و معاون نمایشگاهی و ثروتی از اعضای هیات مدیره و جمعی از معاونان و مدیران نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در خصوص مسائل مختلف از جمله رونق بخشی به شهرآفتاب برگزار شد.

شهرآفتاب-بازدید

در ابتدای جلسه، محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب با عرض خیرمقدم به اعضا محترم اتاق بازرگانی ایران، اظهارداشت: نمایشگاه شهرآفتاب در بهترین موقعیت جغرافیایی از منظر دسترسی به کریدورهای ارتباطی شهر تهران قرار دارد و از سوی دیگر بار ترافیکی که منجر به آلودگی‌های زیست محیطی شود را به پایتخت تحمیل نمی‌کند.

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب با تشریح ظرفیت‌های نمایشگاه شهرآفتاب و اشاره به استراتژیهای سه گانه،گفت: ما معتقدیم این نمایشگاه متعلق به فعالان عرصه اقتصادی به خصوص صنعت گران و بازرگانان است و از این روی آماده هر نوع همکاری با بخش خصوصی در جهت نیل به اهداف و استراتژی های کلان ملی هستیم.

قادری افزود: با تکمیل فازهای۲ و ۳ نمایشگاه شهرآفتاب و همچنین ایجاد منطقه آزاد اقتصادی، یکی از بزرگترین مرکزهای نمایشگاهی در منطقه شکل می‌گیرد که می‌تواند به عنوان یک سرمایه ملی در جهت توسعه صادرات در کنار اتاق ایران نقش به سزایی داشته باشد.

همچنین در ادامه جلسه جمشید نفر رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران و دبیرکل کنفدراسیون صادرات با اشاره به اهمیت خودباوری در توسعه گفت: از مشکلات کشور ما این است که از پتانسیل های خودمان بی خبر هستیم و باید انگیزه های لازم را جهت پیشبرد اهداف کلان با رویکردی هم افزایانه دنبال کنیم تا بتوانیم از پتانسیل ها و سرمایه های ملی همچون شهرآفتاب بیشتر بهره ببریم.

وی افزود: استفاده از ظرفیتهای بی نظیر نمایشگاه شهرآفتاب با توجه به امکانات و شرایط این مجموعه یک ضرورت است بنابراین تفاهم بخش خصوصی با شهرآفتاب می تواند ثمرات فراوانی برای کشور داشته باشد.

محمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت تهران با اشاره به مزیتهای رقابتی نمایشگاه شهرآفتاب گفت: این نمایشگاه دارای مزیت های رقابتی متنوعی است و یکی از آنها ظرفیت مکانی است که این امکان را می‌دهد تا به عنوان بزرگترین پایانه صادراتی کشور در خدمت صادرکنندگان کشور باشد.

وی همچنین با بیان اینکه سالنهای نمایشگاهی شهرآفتاب در دنیا بی نظیر است بیان کرد: امکانات و توانایی این مجموعه عظیم و مدرن باید بیشتر مورد توجه فعالان عرصه اقتصادی قرار گیرد و به همین دلیل برگزاری نمایشگاه های فصلی و دائمی را در این مجموعه دنبال خواهیم کرد.

در ادامه دیگر حاضرین در جلسه به بیان نقطه نظرات خود درباره همکاری های دوسویه اتاق ایران با شهرآفتاب پرداختند.

 

نویسنده: سینا ستوده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها