|
کدخبر: 312651

قطار/پل ورسک/شمالگردی

پل ورسک کجاست؟سفر با قطار از روی تاریخی ترین پل شمال

تمام مناطق شمال، زیبا هستند اما اگر به دنبال بهترین شهر شمال برای مسافرت در پاییز هستید، جنگل‌های گیلان و چمستان را هم از دست ندهید. در این فصل به دلیل خلوت بودن جاده‌ها و عدم وجود ترافیک می‌توانید تجربه یک سفر خوب و آرام را برای خود رقم بزنید.

نبض بازار پل ورسک کجاست؟سفر با قطار از روی تاریخی ترین پل شمال

در این فصل زیبا و پر از خاطره گشت و گذار در دل طبیعت با قطارهایی که از دل جنگل های بکر که دل و جان شما را به وجد خواهد آورد.

سفر به مقصد زیبای گیلان اما این بار با تجربه ای متفاوت. قطار به عنوان وسیله ای امن و راحت در گذر از مسیر ریلی دیگری به شمال انتخاب شده است.پس از عبور از قزوین از کنار توربین های بادی و منجیل و سد عبور می کنید. در گذر از شالیزارها تصاویر زیبایی مشاهده می نمایید. مرداب سبز سراوان, دریاچه سقالکسار و میدان زیبای شهرداری رشت، گشت های انتخابی و خاص این سفر هستند.

تمام مناطق شمال، زیبا هستند اما اگر به دنبال بهترین شهر شمال برای مسافرت در پاییز هستید، جنگل‌های گیلان و چمستان را هم از دست ندهید. در این فصل به دلیل خلوت بودن جاده‌ها و عدم وجود ترافیک می‌توانید تجربه یک سفر خوب و آرام را برای خود رقم بزنید.

قطار-سفر

سوادکوه

سوادکوه در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و بر اساس آخرین سرشماری جمعیتی برابر ۷۰ هزار نفر دارد. سوادکوه از شمال به شهرستان قائمشهر، از جنوب به فیروزکوه، تهران و شهرستان مهدیشهر، از غرب به شهرستان بابل و از شرق به ساری و ارتفاعات دودانگه می‌رسد.

اهالی بومی سوادکوه هم مثل نقاط دیگر مازندران گویش و زبان طبری یا همان زبان مازندرانی را با لهجه خاصی صحبت می‌کنند. بیشتر واژه‌های زبان طبری به‌دلیل نفوذ زبانه‌ای دیگر در استان مازندران فراموش‌شده، ولی در سوادکوه اصالت بیشتری دارد و کمتر تغییر پیدا کرده است. در گذشته‌های دور زبان پهلوی در این منطقه رایج بود و تا قرن پنجم هجری قمری هم مردم این منطقه با زبان پهلوی صحبت می‌کردند.

پل ورسک

اولین جایی که بعد از رسیدن به سوادکوه باید ببینید، پل ورسک است. این پل درعین داشتن چشم‌انداز زیبای طبیعی، ارزش تاریخی بالایی دارد. پل ورسک دو کوه را بهم متصل می‌کند و حدودا ۶۱ متر از زمین ارتفاع دارد. این پل در جنگ جهانی دوم، نقش بسیار مهمی را در پیروزی سپاه متفقین و شکست آلمان در روسیه بازی کرده است. اهمیت این پل تا جایی است که در کشورهای جبهه متفقین، به آن پل پیروزی می‌گویند.

کمی جلوتر از پل ورسک، در میانه مسیر پل سفید به روستای سرخ‌آباد می‌رسید. اینجا می‌توانید کلیسایی را پیدا کنید که میان محلی‌ها به کلیسای کاتولیک یا کلیسای آلمان‌ها مشهور است. نقل مشهوری وجود دارد که مهندسان و سازندگان ایتالیایی پل ورسک، در هنگام احداث پل این کلیسا را ساختند تا بتوانند به دعا و نیایش بپردازند.

کلیسای سرخ‌آباد به کوچترین کلیسای دنیا هم معروف است. البته متاسفانه سازمان میراث فرهنگی با بستن درب کلیسا باعث شده است تا از ورود گردشگران به داخل کلیسا جلوگیری شود. اما دیدن منظره کلیسا در میانه مسیر، خالی از لطف نیست.

در انتها قیمت تورهای مسافرتی با قطار را بررسی کردیم. تورهای مسافرتی زیر همگی ۱و نیم روزه هستند و سفر همگی از طریق قطار و بصورت ریلی است.

ورسک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها