|
کدخبر: 213904

تولید یک قطعه موسیقی، چند؟

شکری گفت: دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با دادن فضای تولید اثر موسیقی به هنرمند در زمینه تولید اثر کمک کند.

موسیقی تولید یک قطعه موسیقی، چند؟

حسین شکری، خواننده آواز ایرانی، درباره ویژگی‌های مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد بیان کرد: شخصی باید تصدی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عهده بگیرد که خودش موسیقی بداند و با هنر آشنایی داشته و همراه و دلسوز هنرمندان باشد. در این دو سه سالی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیداکرده است، تمام نوازندگان و خوانندگان با مشکلات اقتصادی مواجه شدند و درآمدی ندارند.

وی ادامه داد: دو سال است فعالیتم را در زمینه موسیقی کنار گذاشتم، چون فرصتی برای فعالیت در این عرصه ندارم. از آنجایی که خوانندگان درآمدی ندارند تولید یک قطعه موسیقی حداقل ۱۵ میلیون تومان تمام می‌شود. وقتی هنرمند درآمدی نداشته باشد نمی‌تواند در زمینه موسیقی فعالیت کند.

این خواننده با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند به خوانندگان برای تولید قطعات موسیقی شان کمک کند اظهار کرد: دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با دادن فضای تولید اثر موسیقی به هنرمند در زمینه تولید اثر کمک کند. همچنین می‌تواند خواننده را با نوازنده و آهنگساز برای ساخت قطعه موسیقی آشنا کند و زمینه همکاری شان را فراهم کند. این مسئله در گذشته وجود داشت. الان چنین سیستمی وجود ندارد. خواننده باید خودش هزینه نوازنده را بپردازد. پس از انتشار قطعه موسیقی مشخص می‌شود که مردم از آن استقبال می‌کنند یا نه.

شکری ادامه داد: مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد باید دلسوز هنرمندان و به معنای واقعی عاشق هنرمند باشد و خودش هنرمند باشد. یک فرد معمار یا بنا که آشنایی با موسیقی ندارد نمی‌تواند مدیریت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عهده بگیرد. وقتی از درد هنرمند آگاهی نداشته باشد وقتی فضای این هنر را نشناسد نمی‌تواند به خوبی مدیریت کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها