|
کدخبر: 212701

سرنوشت زن رقاص لبنانی با آخرین شاه ایرانی + عکس

شاه که شیفته رقص خواننده زن لبنانی شده بود دستور داد او را به کاخ رامسر بیاورند و به این ترتیب برنامه‌های هنری او در هتل رامسر قطع گردید و رقاصه لبنانی در صف معشوقه‌های شاه قرار گرفت.

سیاست داخلی سرنوشت زن رقاص لبنانی با آخرین شاه ایرانی + عکس

فساد و بى‌‌بند و بارى اخلاقى از ویژگى‌‌هاى خاندان پهلوى به خصوص شخص محمدرضا پهلوی بود. او مردی زن‌باره بود و از دوران نوجوانی بدین رفتار عادت داشت. مشاهدات و مکاتبات بجامانده از دوران پهلوی حاکی از بحران جدی اخلاقی این شخص است، حتی اطرافیانش نیز به این فساد‌ها معترف بودند.

در ادامه خاطره‌ای از سفر محمدرضا پهلوی به رامسر خواهید خواند که روایتی از فساد جنسی شاه و فرد اول مملکت است.

کازینوی رامسر برای گرم کردن بازار کار خود در ایام تابستان از خوانندگان و رقاصه‌های معروف ایران و بعضی خارجیان سرشناس برای جلب مشتری بیشتر استفاده می‌کرد. در یکی از روز‌های تیرماه ۱۳۳۸ که اشرف به اتفاق دوستان به قصر «مرمر» رامسر رفته بودند، به او اطلاع دادند که «سمیرا طارق» رقاصه معروف و زیبای لبنانی به اتفاق چند نوازنده چیره‌دست شب‌ها در هتل رامسر برنامه‌های جالبی را اجرا می‌کنند. اشرف با اطلاع از این امر دستور داد شب بیست و هشتم مرداد هتل را قرق کنند و به هیچ کس اجازه ورود ندهند. متعاقباً محمدرضا شاه و سایر اعضای خانواده پهلوی را که در نوشهر اقامت داشتند برای محفوظ شدن از این برنامه‌های هنری! به رامسر دعوت کرد.

مسئولین هتل رامسر هم که اکثراً فرانسوی بودند، با اطلاع از حضور شاه و اعضای خانواده پهلوی مقدمات لازم را فراهم آوردند و به سمیرا طارق و اعضای گروه هنری او توصیه کردند که آنچه در توان دارند برای رضایت خاطرشاه نشان داده و به قول معروف سنگ تمام بگذارند.

به هر حال درآن شب برنامه جالبی در هتل رامسر برگزار شد و محمدرضا و خانواده‌اش حظ بصری وافر و تمام و کمال بردند و با خاطره‌ای خوش هتل را ترک کردند.

فردا صبح که شاه شیفته رقص سمیرا طارق شده بود دستور داد او را به کاخ رامسر بیاورند و به این ترتیب برنامه‌های هنری سمیرا طارق در هتل رامسر قطع گردید و رقاصه لبنانی در صف معشوقه‌های شاه قرار گرفت. سمیرا طارق شب‌ها را در اطاق خواب شاه به صبح می‌رساند و روز‌ها برای وقت گذرانی زنان دربار را دور و بر خود جمع می‌کرد به بعضی از آن‌ها مانند اشرف و شمس که خود را سرآمد همه دختران در زیبایی می‌دانستند به تدریس و آموزش رقص عربی می‌پرداخت و ...

 

منبع: جهان

ارسال نظر