|
کدخبر: 320515

طرح توسعه واحد فیلتراسیون گِل قرمز آلومینای جاجرم افتتاح شد

طرح توسعه واحد فیلتراسیون گِل قرمز آلومینای جاجرم امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن با حضور رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و استاندار خراسان شمالی افتتاح شد.

معدن طرح توسعه واحد فیلتراسیون گِل قرمز آلومینای جاجرم افتتاح شد

گِل قرمز یا لجن قرمز یک ماده زائد بسیار قلیایی است که از اکسید آهن در تهیه صنعتی آلومینیوم تولید می‌شود و طرح توسعه واحد فیلتراسیون گل قرمز شرکت آلومینای ایران در راستای افزایش تولید در سال ۱۴۰۰ با هدف استحصال کاستیک از گل باطله، استحصال آب از گل باطله و افزایش ظرفیت ارسال گل قرمز به سد باطله در سه فاز تعریف شد.

فیلتراسیون

فاز نخست طرح توسعه واحد فیلتراسیون گل قرمز شرکت آلومینای ایران شامل جابجایی و نصب ۲ فیلتر پرس موجود است که در این زمینه ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با بهره برداری از آن برای ۲۰ نفر اشتتغالزایی شده است و با تکمیل و بهره برداری از فازهای ۲ و سه در مجموع زمینه اشتغال ۸۶ نفر دیگر فراهم خواهد شد.

گل-قرمز

افزایش ضریب جداسازی و انتقال گل قرمز به میزان هشت تن در ساعت، قابل خوراک نمودن بوکسیت های کم عیار تا مدول ۳/۵، ارتقای سیستم کنترل و بومی سازی ۲ دستگاه گیربکس جهت همزن با توان ۶۸۰ هزار نیوتن متر از اهداف این طرح است.

صنایع-معدنی

این طرح با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال با تولید سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن آلومینا به بهره برداری رسید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها