|
کدخبر: 262256

روابط عمومی آینه تمام‌نمای سازمان‌ها

ابوذر حلوایی‌پور، مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در گفت‌وگو با صمت عنوان کرد: در دنیای کنونی همه ارکان ارتباطی یک سازمان به‌شکلی پیوسته در رسیدن به اهداف آن سازمان و در شرکت‌های اقتصادی بر سودآوری مجموعه اثرگذار هستند که روابط عمومی هم از این قاعده مستثنا نیست.

معدن روابط عمومی آینه تمام‌نمای سازمان‌ها

در چنین شرایطی فعالیت در حوزه روابط‌عمومی از اطلاع‌رسانی فراتر رفته و به برقراری ارتباطی شفاف و دوجانبه با مردم و ذی‌نفعان، توسعه دانش، انجام پروژه‌های اجتماعی تحقیق‌محور و ارتباط پررنگ‌تر با دانشگاه‌ها نیز رسیده است. وی افزود: روابط‌عمومی‌ها در جایگاه آینه تمام‌نمای سازمان‌ها می‌کوشند ارتباط همه‌جانبه‌ای را با مخاطبان، مصرف‌کنندگان، مردم محلی، سایر نهادهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و همه ذی‌نفعان برقرار کنند. در ادامه، تعاملی سازنده با مردم داشته باشند و با ایجاد پیوندی منطقی با مردم، در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی، پیشرو باشند.مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: ایران از ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش معدن برخوردار است و فعالیت در این حوزه، اثرگذاری قابل‌توجهی بر اقتصاد و اشتغالزایی ایفا می‌کند. بنابراین وظایف روابط‌عمومی در این حوزه از حساسیت‌های به‌مراتب بیشتری برخوردار است.

حلوایی-پور

 در سال‌های اخیر شاهد شناخت بیشتر مدیران ارشد نسبت به عملکرد و اثرگذاری روابط‌عمومی بوده‌ایم یا به بیانی دیگر مدیران شرکت‌های معدنی و صنعتی به جایگاه و ارزش فعالیت در حوزه روابط‌عمومی بیش از قبل، اعتماد و اعتقاد پیدا کرده‌اند. همین اعتماد قلبی نیز زمینه پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در این بخش فراهم کرده است. حلوایی‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: روابط‌عمومی سازمان‌ها در تلاش هستند تا برای اجرای وظایف خود از همه ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ها استفاده کنند. رسانه را می‌توان به‌گونه‌ای بازوی روابط‌عمومی دانست که زمینه گردش بهتر اطلاعات و اخبار را فراهم می‌کند. روابط‌عمومی موفق با تعامل دوسویه با رسانه‌ها می‌تواند نسبت به وظایف اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی خود به‌خوبی عمل کند. در سال‌های اخیر بسیاری از رسانه‌ها به موضوعات تخصصی ورود کرده‌اند. در نتیجه تعامل مثبتی میان شرکت‌های فعال در بخش معدن و صنایع معدنی با رسانه‌ها شکل گرفته است. شکل‌گیری رسانه‌های تخصصی و برقراری تعامل بیشتر روابط‌عمومی و رسانه‌ها، موجب شده تا مردم و ذی‌نفعان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، در جریان تحولات شرکت‌ها قرار گیرند.

توجه به دغدغه‌های اجتماعی

وی گفت: همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، توجه به ایفای بهتر مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی یکی دیگر از وظایف واحد روابط‌عمومی است که به‌ویژه در سال‌های اخیر اهمیت یافته است. شرکت‌هایی که روابط‌عمومی پویا و فعالی دارند یا به بیانی دیگر ارتباط بهتر و موثرتری را با مخاطبان خود و مردم برقرار می‌کنند؛ در ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز موفق‌تر عمل می‌کنند.

روابط‌عمومی در خط‌مقدم ارتباط مستقیم با مردم است و در جریان نقطه‌نظرات و جزییات شرایط آنها قرار می‌گیرد. بدین‌ترتیب در انتقال این نقطه‌نظرات به مدیران و تصمیم‌گیران شرکت، نقش مهمی را برعهده دارد. روابط‌عمومی گل‌گهر نیز تمام همت خود را به‌کار بسته تا بتواند نظرات واقعی مردم و ذی‌نفعان را به‌گوش تصمیم‌گیران در این مجموعه بزرگ معدنی و صنعتی برساند. با تکیه بر اهمیت برقراری تعاملی سازنده میان روابط عمومی با مردم در سال‌های اخیر شاهد افزایش ایفای مسئولیت‌های اجتماعی گل‌گهر در منطقه بوده‌ایم. این موضوع حکایت از آن دارد که تصمیم‌گیران به‌ویژه مدیریت محترم عامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت، شناخت خوب و صحیحی از واقعیت‌های منطقه سیرجان یافته‌اند و خود را نسبت به ذی‌نفعان مسئول می‌دانند.

ارسال نظر