|
کدخبر: 248515

اختصاصی گسترش نیوز از مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم:

فولاد هرمزگان در مسیر ارتقای تعالی سرمایه انسانی

عطالله معروفخانی: فولاد هرمزگان مسیر تعالی را با ارتقای جایگاه سرمایه‌های انسانی، توسعه صادرات به بازارهای جهانی، افزایش فروش با تمرکز بر محصولات ویژه، ارتقای بهره‌وری منابع، مدیریت هزینه‌ها و بهای تمام شده و افزایش رضایت مشتریان طی خواهد کرد.

معدن فولاد هرمزگان در مسیر ارتقای تعالی سرمایه انسانی

مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم با حضور رییس عامل ایمیدرو، استاندار هرمزگان و مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در تالار آوینی در حال برگزاری است.

در ابتدای این مرامس عطااله معروفخانی، مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان با ارائه گزارش ۱۰ ماه مدیریت خویش در این شرکت، خطاب به وجیه الله جعفری اظهار کرد:

ده ماه از اعتماد رئیس هیئت عامل ایمیدرو به من گذشت که خروجی گزارش عملکرد آن ارائه می گردد.

وی ادامه داد: امسال ۴ طرح توسعه‌ای فولاد هرمزگان در دهه فجر آغاز شد. این چهار پروژه شامل احداث مدول سوم تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال، احداث واحد دوم تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن، احداث سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی با ظرفیت ۲۸ هزار تن و احداث مگا مدول احیا مستقیم شرکت ستاره سیمین هرمز با ظرفیت یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال است.

فولاد-هرمزگان

مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان ادامه داد: در زمینه حوادث طبیعی سیل و زلزله در کنار مردم آسیب دیده بودیم و این شرکت همچنین در زمینه توسعه زیرساخت‌ها فعالیت‌ داشته است، بیش از ۳۲۰۰ بیمار تحت هزینه‌های درمان این شرکت قرار گرفتند و به صورت رایگان درمان شدند.

معروفخانی اظهار کرد: امسال ۷۰ نخبه تیزهوشان و فرزانگان استان هرمزگان را با هماهنگی آموزش و پرورش و با حمایت فولاد هرمزگان به مدت یک ماه در باشگاه فرهنگیان تهران اسکان دادیم تا آنها بتوانند با طی دوره‌های خاص در کنکور بدرخشند و با تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور بتوانند در مسیر آینده علمی این استان نقش آفرینی کنند.

وی در پایان بیان کرد: فولاد هرمزگان مسیر تعالی را با ارتقای جایگاه سرمایه‌های انسانی، توسعه صادرات به بازارهای جهانی، افزایش فروش با تمرکز بر محصولات ویژه، ارتقای بهره‌وری منابع، مدیریت هزینه‌ها و بهای تمام شده و افزایش رضایت مشتریان طی خواهد کرد و به اهداف نظیر سودآوری پایدار، سرآمدی در صنعت فولاد دست خواهد یافت که همه این اهداف با تلاش و همدلی کارکنان این شرکت میسر خواهد شد.

نیرومند-دبیر

تعریف چشم انداز ۵۵ میلیون تن فولاد برای ۱۴۰۴

در ادامه مراسم، نیرومند، دبیر علمی کنفرانس مطرح کرد: یکی از نیازهای صنعت فولادسازی توجه به توسعه پژوهش در صنعت فولادسازی و ریخته گری مداوم است. در سال ۹۹ بیش از ۳۰ میلیون تولید فولاد داشته این و چشم انداز ۵۵ میلیون تنی برای ۱۴۰۴ تعریف شده است.

وی ادامه داد: براساس تعریف کشورهای پیشتاز در حوزه فولاد، به ازای هر یک میلیون تن فولاد باید ۵۰ پژوهشگر تمام وقت باشد. لذا نیازمند به تشویق و تربیت پژوهشگر برای این حوزه هستیم که شرکتهای فولادی باید بخشی از این مسئولیت را به عهده بگیرند که نتیجه آن به نفع حوزه صنعت کشور خواهد بود. دانشگاه ها و مراکز عالی هم در تربیت پژوهشگران موثر هستند.

نیرومند ادامه داد: یکی از ویژگی های این کنفرانس تخصصی بودن آن است. بعلاوه اینکه نتایج آن صرفا آزمایشگاهی نیست بلکه نتایج تجربیات است. این کنفرانس باعث شد چالشها مطرح و تجربیات به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: ۳۲ داور داشتیم که ۲۱ نفر از صنعت و ۱۱ نفر از دانشگاه بودند.۶۰ درصد افزایش استقبال ارائه مقاله داشتیم. بیش از ۸۰ مقاله ارسال شده است و ۲۱ مقاله ارایه شفاهی داشتند و ۲۲ مقاله به صورت پوستر بوده است و ۶۸ چکیده مقالات در کتابچه بوده است.

در پایان این مراسم ، وجیه الله جعفری، رئیس هیئت عامل ایمیدرو بیان کرد: توسعه نیازمند کسب دانش روز است با برگزاری کنفرانس‌های تخصصی امیدواریم تا در زنجیره بخش معدن به نوآوری و تکنولوژی روز دست پیدا کنیم.

وی افزود: بهره وری باید افزایش یابد که نیازمند فناوری و دانش روز است که در ادامه قیمت تمام شده را کاهش می دهد و رقابت پذیری در بازار جهانی را برای محصول داخلی افزایش می دهد.

رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: مرز اقتصادی تمامی پروژ‌ه‌های اقتصادی نزدیک است که باید بهره‌وری را افزایش دهیم و برای این کار نیازمند دانش روز هستیم.امیدواریم به نقاط مطلوب که هدفگذاری شده با تلاش فعالان و پژوهشگران این حوزه دست یابیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها