|
کدخبر: 248080 شهریار خادمی

اختصاصی گسترش نیوز؛

فولاد هرمزگان پیشرو در فولادسازی کشور

عطاالله معروفخانی: فولاد هرمزگان در سطح فولادی های کشور پیشرو است.

صنعت و معدن فولاد هرمزگان پیشرو در فولادسازی کشور

معروفخانی اظهار کرد: برگزاری کنفرانس های بین المللی در حوزه فولادسازی و ریخته گری و استفاده از نظریات متخصصان و کسانی که در این حوزه پژوهش‌های خوبی داشته اند در شرایط تحریم الزامی است.

وی گفت: خوشبختانه در کنفرانس اکثر دانشگاه‌ها،‌ نخبگان، متخصصان و فارغ التحصیلان،‌ دکترا و فوق دکترا حضور داشتند که در کارگاه‌های آموزشی از نظرات آنها استفاده خواهد شد. این هم افزایی در حوزه بومی سازی کمک شایانی به صنعتگران حوزه فولاد و ریخته گری کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به ‌قطعی برق و قطعی گاز گفت: قطعی حامل های انرژی مشکلات بسیاری برای فولادسازان ایجاد کرده است؛ اما با این وجود با همت و تلاش های شبانه روزی کارگران و مدیران شاهد ثبت رکوردهای متعددی بوده ایم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان از افزایش درآمد فولاد هرمزگان خبر داد و گفت: درآمد ۱۱ ماهه فولاد هرمزگان معادل ۸ سال گذشته این شرکت است. این یک رکرود بی سابقه در این شرکت است.  تمامی همکاران در فولاد هرمزگان با توجه به مشکلات، پای کار بودند و باعث کسب رکورد پی در پی شدند.

وی ادامه داد: برای اولین بار بعد از تاسیس فولاد هرمزگان ۴ طرح توسعه ای آغاز شد که شامل آغاز احیای ۹۰۰ هزار تنی با حضور دکتر طیب نیا، مدیر خوش فکر، جهادی فولاد مبارکه؛ مخازن ۳۰ هزار تنی ذخایر آهن اسفنجی و گازهای صنعتی ۱۰ هزار متر مکعب بر ساعت اکسیژن است. همچنین احیای یک میلیون ۷۲۰ هزار تنی در ستاره سیمین اجرایی شد که این طرح  حداقل  ۲۵۰۰ اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان اظهار کرد: دکتر طیب نیا یک مدیر خوشفکر،‌ جوان و انقلابی است و از روزی که سکان مدیریت فولاد مبارکه را به دست گرفته است شاهد ادامه موفقیت‌های فولاد مبارکه در طرح های توسعه ای هستیم و حمایت های بی دریغ وی باعث اجرای ۴ طرح توسعه ای در فولاد هرمزگان شده است. امروز نیز وی از این کنفرانس حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه فولاد هرمزگان در سطح فولادی های کشور پیشرو است، ‌گفت: در دو سال گذشته قرارداد افزایش ظرفیت از یک میلیون و ۵۰۰ تن به ۳ میلیون تن توسط شرکت های آلمانی امضا شد؛ اما به دلیل شروع تحریم های ظالمانه این قرارداد کنسل شد. امسال به ویژه با کمک متخصصان داخلی بر بومی سازی تاکید شد که خوشبختانه در حال حاضر ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان از یک میلیون ۵۰۰ هزار تن به یک میلیون ۷۰۰ تن افزایش یافته است. ظرف چند ماه آینده نیز به ۲ میلیون تن خواهد رسید و برنامه ریزی شده در ماه های آینده به ۳ میلیون تن برسد.

معروفخانی با شاره به اهداف فولاد هرمزگان در سال آتی گفت: با حمایت های دکتر طیب نیا برای تکمیل کردن زنجیره تولید فولاد هرمزگان نورد گرم ۳ میلیون ۵۰۰ تنی آغاز خواهیم کرد. این طرح باعث می شود در انرژی صرفه جویی و ارزش افزوده خوبی ایجاد شود و همچنین کشور از واردات ورق بی نیاز خواهد شد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان یکی از چالش های فولادسازان را قطعی حامل های انرژی عنوان کرد و گفت: امیدوارم با همت دولت سیزدهم و برنامه ریزی هایی که شده و سرمایه گذاری های شرکت های فولادی مانند فولاد مبارکه مشکلات برطرف شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها