|
کدخبر: 202000

نقش فولاد مبارکه در توسعه اقتصاد کشور

تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها سه اصل اساسی در شکوفایی اقتصاد کشور بوده که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده است. قطعا با تغییر دولت و به روی کار آمدن دولت سیزدهم، باید شاهد تغییرات اساسی در جهت تحقق این شعار مهم در اقتصاد کشور باشیم.

در حال حاضر وزرات صنعت، ‌معدن و تجارت یکی از وزارتخانه های مهم کشور برای تحقق شعار سال به شمار می‌رود. این وزارتخانه با نیروهای تازه نفس می‌تواند راه برای صنایع مادر همچون فولاد هموار کند. صنعت فولاد همواره یکی از صنایع مهم اقتصادی محسوب می‌شده که توجه ویژه به آن در نهایت توسعه اقتصادی کشور را به دنبال داشته است. کاربرد گسترده فولاد در صنایع مختلف از جمله صنایع خودروسازی، کشتی‌سازی، ساختمان سازی و.. مواردی از این قبیل باعث شده تا توسعه این صنعت به عنوان زیرساختی برای توسعه رشد اقتصادی در بخش غیرنفتی به شمار رود.

در این بین شرکت فولاد مبارکه به عنوان یکی از صنایع مهم و ارزآور و موفق نقش کلیدی در بومی سازی، ارزآوری، اشتغال آفرینی و... در کشور دارد. در نتیجه وزرات صنعت،‌ معدن و تجارت باید قبل از هرگونه تصمیم گیری احتمالی برای این شرکت،‌ میزان تولید، ارزآوری و رکوردهای آن را با توجه به شرایط و مشکلات موجود داشته رصد کرده سپس بدون هرگونه سلیقه شخصی و ‌بازی های سیاسی تصمیم گیری نماید.

تا به امروز فولاد مبارکه تمامی رکوردها و کسب موفقیت‌های خود را مرهون زحمت کارگرانی است که پای کوره‌های داغ بوده و یا مدیران و یا معاونان زحمت کشی که از قبل تا کنون با تصمیمات درست و به موقع توانستند این شرکت را مدیریت کنند.

بنابراین تصمیات احتمالی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت باید با توجه به اهمیت شعار سال و وعده های گشایش اقتصادی از سوی رئیس جمهور محترم با نگاه  فراجناحی و استفاده کاربردی و کلیدی از مدیران تخصصی و امتحان پس داده باشد.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها