|
کدخبر: 196987

ادامه روند نزولی بازار آهن

روز گذشته نرخ ارز از روند نزولی خارج شد و دلار روی قیمت ۲۷ هزار و ۲۸۰تومان معامله میشد، بازار آهن اما همچنان رو به سوی کاهشی شدن قیمت ها دارد.

معدن ادامه روند نزولی بازار آهن

در روز گذشته نرخ ارز از روند نزولی خارج شد و دلار روی قیمت ۲۷ هزار و ۲۸۰تومان معامله میشد، بازار آهن اما همچنان رو به سوی کاهشی شدن قیمت ها دارد. در روز گذشته تحت سخت گیری ها و فشارهای وزارت صمت عرضه خوب شمش صورت پذیرفت، که نسبت به هفته ی پیشین ۹ درصد کاهش قیمتی داشت، که می توان اظهار داشت همین کاهش قیمتی، عرضه های مقاطع طویل در بورس کالا را در روز جاری تحت تاثیر قرار خواهد داد و بعید نیست حجم قابل توجهی از عرضه ها با استقبال خوبی رو به رو نشوند.

شایان ذکر است قیمت های جهانی سنگ آهن نیز دوباره به خط حمایتی ۱۵۰ دلار نزدیک شده و احتمال دارد که در روزهای آتی نیز شاهد ادامه اصلاح قیمت های جهانی باشیم. بر اساس اخبار جاری و بررسی شرایط کنونی می توان اظهار داشت که اصلاح قیمت ها حداقل تا پایان هفته ی جاری ادامه یابد اما از روز پنج شنبه قیمت ها به سوی ثبات نسبی تمایل بیشتری پیدا کند. شاید بتوان با قطعیت اظهار داشت در حال حاضر بهترین زمان است که مصرف کننده نسبت به خرید خود اقدام نماید چرا که بازار آهن و فولاد ذاتا به اصلاح قیمتی تمایل نشان نمی دهد.

البته این مساله نیز حائز اهمیت است که سیاست های جدید دولت سیزدهم در وزارت صمت، موضوع تقاضا و بورس کالا عوامل موثر بر صنعت فولاد کشور هستند و این عوامل در ایجاد فضای مناسب برای تولید محصولات فولادی و کاهش قیمت بسیار اثر گذار است.

با بررسی  قیمت روزانه  آهن آلات مشاهده می شود، قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش کاهش داشته و دو شرکت نیز ثبات قیمتی را لحاظ کرده اند. بازار نبشی و ناودانی نیز دستخوش تغییراتی بود چرا که نیمی از شرکت های تولید کننده قیمت نبشی و قیمت ناودانی را کاهش دادند و نیمی دیگر ثبات قیمتی را لحاظ کردند.

بازار تیرآهن در اکثر محصولات کاهش قیمتی را اعمال کرد اما برخی از محصولات نیز ثبات قیمت تیرآهن را اعلام کردند. بازار پروفیل کاهش شدیدی قیمت پروفیل را به نمایش گذاشت و اغلب فروشندگان کاهش قیمتی تا ۶۰۰ تومان را نیز اعمال کردند.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها