|
کدخبر: 176491

قیمت این اقلام از آهن آلات افزایش یافت + جزییات

با وجود اینکه روز گذشته در ساعاتی از روز، شاهد بازگشت نرخ ارز به کانال ۲۳ هزار تومان بودیم، قیمت ها در بازار آهن با ثبات نسبی همراه بود اما در این میان در بازار برخی از مقاطع رشد قیمت ها تداوم داشت.

اصناف قیمت این اقلام از آهن آلات افزایش یافت + جزییات

با وجود اینکه روز گذشته در ساعاتی از روز، شاهد بازگشت نرخ ارز به کانال ۲۳ هزارتومان بودیم، قیمت ها در بازار آهن با ثبات نسبی همراه بود اما در این میان در بازار برخی از مقاطع رشد قیمت ها تداوم داشت. همانطور که در خبرهای قبلی نیز اشاره شد، با توجه به شرایطی که در بازار آهن حکم فرما شده است، پیش از آن که سیگنال های افزایش قیمت ها رخ دهند، تولیدکنندگان نسبت به آن ها واکنش نشان می دهند اما مقاومت خاصی در برابر کاهشی شدن قیمت ها دارند.

در روزهای اخیر با عبور نرخ دلار از کانال ۲۴ هزار تومان، قیمت ها در بازار آهن چیزی حدود ۳۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم افزایش یافت اما روز گذشته با وجود اینکه قیمت دلار اندکی کاهش یافت، قیمت های افزایش یافته یا ثابت باقی ماندند و یا اندکی افزایش داشتند. از سوی دیگر در بورس کالا برخلاف اینکه با ثبات قیمت پایه در معاملات این بازار مواجه بودیم اما به علت رقابت ۴ درصدی که صورت پذیرفت، در بازار ورق و همچنین قوطی و پروفیل با افزایش شدید قیمت ها روبه رو شدیم.

لازم به ذکر است که اعلام قیمت پایه شمش در معاملاتی که در روز جاری صورت خواهد گرفت می تواند تعیین کننده روند قیمت ها شود؛ به عبارت دیگر افزایش نرخ پایه شمش در معاملات امروز بورس کالا این قابلیت را دارد که منجر به تشدید بی نظمی ها در بازار شود.

در هر صورت در بررسی روند قیمت های روز گذشته بازار آهن شاهد ثبات قیمت میلگرد بر اساس اعلامی تولیدکنندگان این محصول بودیم، اما این روند در پایان وقت تغییر کرد و قیمت میلگرد چیزی حدود ۵۰ الی ۱۷۰ تومان از سوی اغلب شرکت ها افزایش یافت؛ البته برخی نیز قیمت های محصولات خود را ثابت حفظ کردند. بیشترین قیمت میلگرد ۱۴ با نرخ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان و کمترین نرخ این محصول با قیمت ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان از سوی شرکت های تولیدکننده میلگرد اعلام و روانه بازار شد.

افزایش قیمت ها به بازار نبشی و ناودانی نیز سرایت کرد، به گونه ای که شاهد افزایش ۵۰ الی ۲۰۰ تومانی قیمت نبشی بودیم. قیمت ناودانی نیز با افزایش مواجه بود و فقط یک شرکت در این بخش قیمت های خود را بدون تغییر اعلام کرد. برخلاف بازار نبشی و ناودانی، در بازار تیرآهن با جو نسبتا آرامی مواجه بودیم؛ به این صورت که قیمت تیرآهن کیلویی با افزایش ۵۰ الی ۲۰۰ تومانی توام با ثبات همراه بود و قیمت تیرآهن شاخه ای نیز بدون تغییر از سوی تولیدکنندگان این حوزه اعلام شد.

با وجود ثبات نسبی حاکم بر بازار روز گذشته آهن، به واسطه معاملات صورت گرفته ورق در بورس کالا، بازار ورق و به تبع آن بازار قوطی و پروفیل با افزایش شدید قیمت ها مواجه شد به گونه ای که قیمت پروفیل از سوی تولیدکنندگان این حوزه با افزایش ۳۰۰ الی ۱۲۰۰ تومانی اعلام شد و در محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها