|
کدخبر: 194677

کاهش مشکلات سامانه جامع تجارت، انتظار وزیر صمت

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ضمن حمایت از سید رضا فاطمی امین گزینه پیشنهادی تصدی وزارت صمت، گفت: مهم‌ترین و فوری‌ترین انتظار از وزیر آینده، کاهش مشکلات سامانه جامع تجارت و تکمیل آن است.

معدن کاهش مشکلات سامانه جامع تجارت، انتظار وزیر صمت

سید رسول خلیفه‌سلطانی درباره انتظارات از وزیر آینده، خاطرنشان‌کرد: امروز یکی از مهم‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین مباحث در وزارت عریض و طویل صنعت، معدن و تجارت، موضوع بازرگانی و تنظیم بازار، نظام کسب و کار و نظام توزیع است.

وی اظهارکرد: انتظار می‌رود مشکلات سامانه‌هایی نظیر سامانه جامع تجارت، سامانه گمرک و سایر سامانه‌های مرتبط با نظام توزیع به‌فوریت برطرف شود تا به‌طور کامل بتوانند خدمات‌رسانی کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: راه‌اندازی کامل سامانه جامع تجارت منجر به کاهش حجم دخالت‌ها شده و به دولت اجازه تنفس می‌دهد تا بیشتر بیاندیشد و به تعریف ساز و کار بپردازد.

وی یادآور شد: در عین حال سامانه‌های توزیع نباید طوری باشد که آزادی اقتصادی را از افراد سلب کند و نظام‌های توزیعی نیز به نقش خودشان عمل کنند.

خلیفه‌سلطانی تاکید کرد: مهم‌ترین دغدغه دولت در سامانه جامع تجارت، فروش عادلانه کالای خریداری شده از سوی افراد است که فقط از مسیر همین سامانه می‌گذرد و در صورت اجرایی شدن کامل، می‌توان رانت و رانت‌خواری را به صورت سیستماتیک رصد کرد.

وی افزود: امروز بار سنگینی بر دوش بورس کالا گذاشته و فکر می‌کنیم می‌تواند معجزه کند، این در حالی است که بورس کالا نمی‌توان این حجم از ماموریت‌ها را عهده‌دار باشد و باید بخشی از این وظایف و ماموریت‌ها در سامانه جامع تجارت دنبال شود.

 

منبع: چیلان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها