|
کدخبر: 190025

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه با حضور ۶۷.۷ درصد از سهامداران این شرکت برگزاری شد.

معدن برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ابتدای مجمع عمومی عادی سالیانه گزارشی از عملکرد شرکت ارائه داد و گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تولید بیش از هشت میلیون و ۳۲۳ هزار تن فولاد خام در سال ۱۳۹۹ موفق شد سهم ۳۷.۲ درصدی از بازار فولاد کشور را به خود اختصاص دهد، همچنین این شرکت با تولید بیش از ۹ میلیون و ۸۴۵ هزار تن فولاد خام بیش از ۴۳.۵ درصد از فولاد کشور را در اختیار گرفته است.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان در جهت کاهش مصرف آب خام، پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان که جزو پروژه‌های استراتژیک منطقه‌ای و ملی به حساب می‌آید و از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه کشور است را در دستور کار خود قرار داد. پروژه سردار قاسم سلیمانی یا به عبارت بهتر احداث خط تولید نورد گرم ۲، از دیگر پروژه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد مبارکه به حساب می‌آید. طرح تحول دیجیتال تا ۱۴۰۴ نیز در این شرکت اجرا خواهد شد و باعث ۶ تا ۸ درصد افزایش بهره‌وری در فولاد مبارکه می‌شود.

عظیمیان تصریح کرد: تامین مواد اولیه برای فولاد مبارکه به یک چالش بدل شده است و معدنی‌ها به حوزه تولید فولاد روی آورده‌اند و در این میان فولاد مبارکه معاونت معدنی را ایجاد کرده است که وارد حوزه اکتشاف شده تا تامین مواد اولیه را عهده‌دار شود. همچنین این شرکت وارد مزایده‌های وزارت صمت برای معادن سنگ آهن نیز شده است. این شرکت برنامه دارد امسال افزایش سرمایه داشته باشد که سود آن تماما برای سهامداران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: سوددهی سهام فولاد مبارکه نسبت به بازار طلا و ارز بیشتر است و این شرکت در پورتفوی خود شرکت‌های ارزشمندی را در اختیار دارد. در سال ۱۳۹۹ درآمد این شرکت بیش از ۷۷ هزار میلیارد تومان ارزیابی شد و سود خالص آن به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسید. گفتنی است که بیشترین سهم هزینه فولاد مبارکه با بیش از ۶۴ درصد به مواد اولیه و بعد از آن مواد مصرفی اختصاص دارد.

وی ابراز کرد: شرکت فولاد مبارکه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سود از شرکت‌های سرمایه‌پذیر به‌دست آورده است. در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و ۱۵۱ هزار تن، محصولات سرد ۳۶۹ هزار تن، محصولات پوشش‌دار ۷۹ هزار تن و در مجموع دو میلیون و ۱۷۶ هزار تن محصول در سه ماهه نخست امسال تولید شده و متاسفانه در تیر ماه قطعی برق باعث کاهش تولید شده است و بیشتر تعمیرات و اصلاح خطوط به ویژه در حوزه مصرف آب را انجام می‌شود. گفتنی است که مشکل تامین برق حتی با خنک شدن هوا نیز ادامه دارد و درحال‌حاضر با این شرایط، یک کوره مبارکه و یک کوره سبا فعال بوده و از ۲۳ هزار تن تولید روزانه شرکت فقط پنج هزار تن آن فعال است.

عظیمیان مطرح کرد: این شرکت در سه ماه نخست امسال ۳۳ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که ۱۷ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان آن سود خالص برآورد شده است. تا کنون فولاد مبارکه چندین مرتبه از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا تحریم شده و یکی از مشکلات این شرکت بلوکه شدن پول‌های مبارکه در اروپا و دیگر کشورها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دومین پایانه باربری کشور پس از بندر شهید رجایی به شهرستان مبارکه اختصاص دارد و روزانه ۷۰۰ کامیون به این شهرستان وارد می‌شود. فولاد مبارکه از ۶۰ درصد کشور مواد اولیه دریافت و به کل کشور محصول صادر می‌کند. بنابراین بالاترین سطح تهدید انتشار کرونا در مبارکه است و عملکرد فوق‌العاده‌ای در مهار انتشار این ویروس و عملکرد تولیدی از خود نشان داده است.

در پایان این مجمع عمومی بازار سرمایه کشور و با رای حداکثری سهامداران، صورت‌های مالی شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار تصویب شد و تخصیص ۴۰۰ ریال سود به ازای هر سهم شرکت فولادمبارکه مورد موافقت مجمع عمومی عادی سالیانه قرار گرفت.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها