|
کدخبر: 188495

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

کنفرانس پلنکس بستری برای ارتباطات جهانی فولاد سازان

مهدی سرلک اظهار کرد: در کنفرانس پلنکس شریک های تجاری همدیگر را پیدا می کنند و تجار می توانند علاوه بر فروش محصولاتشان،‌محصولاتی را که نیاز دارند را پیدا و رفع نیاز کنند.

گروه پلنکس با همکاری شرکت رستاک پاد ویژن و گروه تحلیلی-خبری پلنر قصد دارد تا با برگزاری کنفرانس های موثر‌ بین المللی در زمینه فولاد و مواد اولیه، موجبات هم افزایی افراد و صنایع در سطح داخلی و خارجی این حوزه را فراهم ساخته تا سهمی در ارتقای صنعت و جایگاه فولاد کشورمان در مقیاس جهانی داشته باشد.

پلنکس

مجموعه رویدادهای Planex با محوریت صنعت فولاد و مواد اولیه محفلی اثربخش و عملیاتی برای تبادل اطلاعات، هم افزایی و آشنایی شرکای تجاری داخلی و خارجی در سطح بین المللی می باشد.

تیم علمی، فنی و اجرایی حرفه ای و شورای سیاست‌گذاری با حضور بزرگان داخلی و خارجی فعال در صنعت فولاد و مواد اولیه مزیت اصلی پلنکس است برگزاری اینچنین کنفرانس هایی سبب آشنایی بیشتر شرکت ها باهم جهت ارتقای جایگاه فولاد در کشور می شود، در همین راستا ما در گسترش نیوز گفتگویی داشتیم با مهدی سرلک مدیرعامل شرکت پلنر  و اهداف و برنامه های این کنفرانس را که قرار است در ۲۵ و ۲۶ آبان ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار شود را جویا شدیم، برای خواندن مشروح این گزارش با ما همراه باشید:

مهدی-سرلک

مهدی سرلک مدیرعامل شرکت پلنر اظهار کرد: کنفرانس ها معمولا بر پایه سیاسی یا علمی و یا اقتصادی برگزار می شود و در هر کنفرانسی یکسری خروجی باید وجود داشته باشد. کنفرانس پلنکس با تمرکز بر صنعت فولاد و مواد اولیه برگزار می شود و کنفرانس تجاری در زمینه فولاد و مواد اولیه است،‌ علت اینکه به پلنکس یک کنفرانس تجاری می گوییم به این دلیل است که ما بالغ بر ۳۰ میلیون تن فولاد خام تولید می کنیم،‌ که مقداری از آن به شکل اسلب،‌شمش و محصولات دیگر تولید می شود که بخشی از آن همانند  ورق و میلگرد در داخل مصرف می شود‌،‌ اما مصرف ما در ایران کمتر از ۲۰ میلیون تن است و در حدود ۱۰ میلیون تن محصول فولادی مازاد باقی می ماند که نیاز است این ۱۰ میلیون تن را باید صادر کنیم.

تولید فولاد با نگاه صادراتی

وی ادامه داد: اکنون ایران در رتبه نهم تولید فولاد قرار دارد و یکی از کشورهایی است که فولاد در آن با نگاه صادراتی تولید می شود،‌ در افق۱۴۰۵ تولید بیش از ۵۵ میلیون تن فولاد پیش بینی شده است که از این میان باید در حدود ۲۵ میلیون تن آن را صادر کند، وقتی به این موضوع نگاه می شود پی می بریم به یک سری تعاملات نیاز است زیرا که نگاه صادراتی دارای چند نکته دارد ، اول اینکه نیاز است که تولیدات براساس استانداردهای جهانی باشد، بنابراین به ماشین آلات و تجهیزات اولیه نیاز است و این امر زمانی تحقق می یابد که ارتباطات ما در سطح جهانی با بخش های تخصصی فولاد گسترش یابد.

سرلک افزود: بطور مثال ما شرکت هایی را داریم که جدید وارد کار شده اند و کسی آنها را در سطح جهانی نمی شناسد، برگزاری این کنفرانس سبب می شود این شرکت ها به ارگان ها، مردم و شرکت های نیازمند محصولات فولادی در سطح ایران و جهان معرفی شوند؛ در این کنفرانس ها شریک های تجاری همدیگر را پیدا می کنند و تجار می توانند علاوه بر فروش محصولاتشان،‌محصولاتی را که نیاز دارند را پیدا و رفع نیاز کنند.

مدیرعامل شرکت پلنر ادامه داد: اگر بخواهیم شرکتی را به صورت عادی بازاریابی کنیم باید پیام ها و تماس های متعددی ردوبدل شود اما با برگزاری اینچنین کنفرانس هایی کار این شرکت ها جهت آشنایی با یکدیگر راحت می شود. نگاه بعدی این است که اکثر کنفرانس هایی که در ایران برگزار می شود محدودیت هایی دارد ضمن اینکه در برخی از کنفرانس های خارجی ایران نمی تواند شرکت کند و بیشتر کنفرانس های داخلی نیز در کلاس جهانی برگزار نمی شود.

نمایشگاهی مکمل برای کنفرانس پلنکس

سرلک ادامه داد: ‌کنفرانس پلنکس حدود ۶ ماه است که زمانش اعلام شده است، بنابراین زمان برای برنامه ریزی های لازمه را داشتیم و شرکت های خارجی که قصد شرکت در این کنفرانس را دارند اسامی شان اعلام و اطلاعات‌شان فرستاده شده است. حتی در یک اقدام عجیب بدون اینکه در کشور روسیه بازاریابی کنیم، از این کشور چندین شرکت جهت حضور در کنفرانس پلنکس اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرعامل شرکت پلنر با بیان اینکه نمی توان پی برد که گسترش کویید ۱۹ در زمان برگزاری این کنفرانس چگونه خواهد بود اظهار کرد: ضمن اینکه اکثر کشورها همانند ( افغانستان، پاکستان و عراق...) که ما در آنجا بازار فعال داریم پیگیر زمان برگزاری کنفرانس مذکور هستند و این نمایشگاه بستری خواهد شد که کشورهای همانند تایلند، چین وترکیه ... ظرفیت های ما را بیشتر از قبل شناسایی کنند.

وی در پایان اظهار کرد: در آخر باید اظهار امیدواری کرد که این کنفرانس سبب شود گره ای از مشکلات صادراتی محصولات فولادی باز شود ضمن اینکه مکمل این کنفرانس، نمایشگاهی است که شرکت ها در آن محصولاتشان را می توانند به معرض نمایش بگذارند و عرضه کنند.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها