|
کدخبر: 183109

رشد ۱۳.۳ درصدی تولید فولاد ایران در دوران کرونا

وزیر صمت در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت صمت با حضور رئیس جمهور، ضمن تبریک روز ملی صنعت و معدن، گفت: در دوران شیوع پاندمی کرونا کشور با رشد ۱۳.۳ درصدی در تولید فولاد، بالاترین رشد فولادی را در بین کشورهای دنیا در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داد.

معدن رشد ۱۳.۳ درصدی تولید فولاد ایران در دوران کرونا

علیرضا رزم حسینی همزمان با روز ملی صنعت و معدن و در هفتاد و هفتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، با اشاره به حفظ جایگاه دهمی ایران در بین کشورهای تولید‌کننده فولاد، خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های امروز وزارت صمت، تعداد واحدهای تولید‌کننده شمش فولادی کشور به ۸۹ مورد رسید.

رشد صنعتی ۹/۹ درصدی در سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۹

وی با تشریح شرایط صنعتی کشور خاطرنشان کرد: اگر امروز تولید کشور حال خوبی دارد و کالای ایرانی در بازار به فراوانی در دسترس است، با تکیه بر همت بلند کارآفرینان، تولیدکنندگان، صنعت گران و معدن کاران کشور میسر شده است که می‌بایست به بهانه روز ملی صنعت و معدن قدردان زحمات آنان باشیم.

رزم حسینی با تأکید بر میزان رشد صنعتی کشور در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سه ماهه پایانی سال گذشته کشور رشد صنعتی ۹/۹ درصدی را تجربه کرد و در بسیاری از کالاها و رشته‌های صنعتی شاهد رشد چشمگیر و جهش تولید بودیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت ۷۲ هزار واحد فعال صنعتی و تولیدی کشور افزود: این واحدها اشتغال مستقیم دو میلیون و پانصد و چهل و دو هزار نفر را فراهم نموده‌اند و بخش صنعت در کنار پتروشیمی، سهم ۷۵ درصدی از ارزش صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده‌اند.

رزم حسینی با تأکید بر اجرای سیاست درون زایی و برون نگری اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، خاطر نشان کرد: در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی واردات مواد اولیه کارخانجات را تأمین نمودیم و مفتخریم که در سه ماهه نخست امسال در بیشتر کالاها و محصولات رشد تولید بالای ۵۰ درصدی را تجربه کرده‌ایم.

اجرای طرح عظیم آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیرفعال کشور

وی به آمار رسمی مربوط به حوزه معدن کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۶۱۳۰ معدن فعال در کشور داریم که ظرفیت مستقیم اشتغال ۲۴۵ هزار نفر را فراهم نموده‌اند.

وزیر صمت به اجرای طرح عظیم آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیرفعال کشور اشاره کرد و افزود: ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیر فعال کشور برای فعالسازی از طریق واگذاری با برگزاری مزایده آزاد شد و برنامه مزایده عمومی محدوده‌های اکتشافی، مجوز برداشت، گواهی کشف و پروانه‌های بهره‌برداری این معادن در ٣١ استان کشور، جنوب کرمان، مناطق تجاری ارس، ماکو و قشم با ایجاد فرصت برابر و شفافیت در واگذاری انجام پذیرفت.

افتتاح ۶ طرح ملی وزارت صمت، با سرمایه‌گذاری ۳۵۷۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۸۸۱ نفر

وزیر صمت ادامه داد: ۶ طرحی که امروز با دستور رئیس‌جمهوری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند در مجموع با سرمایه‌گذاری ۳۵۷۷ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغالزایی ۸۸۱ نفری در مدار تولید قرار می‌گیرند.

رزم حسینی با اشاره به جزییات و ویژگی‌های طرح هایی که همزمان با روز ملی صنعت و معدن مورد افتتاح قرار می‌گیرند، تصریح کرد: طرح شمش فولادی پارس بوتیل یزد در اشکذر، طرح توسعه توتون و تنباکو فراوری شده شرکت جی تی‌ای پارس سلطانیه، طرح تولید کاشی و سرامیک جواهر یزد در اشکذر، طرح انتقال و ذخیره صادرات اسید سولفوریک در کرمان و بندرعباس، طرح آهک پخته و هیدراته در اهر و طرح گندله‌سازی شرکت آهن اسفنجی اردکان طرح هایی هستند که با دستور رئیس‌جمهوری مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ضمن رفع نیاز داخلی، تقویت توان صادراتی کشور را باعث می‌شوند.

 

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر