|
کدخبر: 173998

بالا گرفتن تخلفات در بازار آهن و فولاد!

در تولید محصولات فولادی عواملی همچون کم فروشی و همچنین فروش محصولات غیراستاندارد تاثیر گذار هستد و در جهت رفع موانع موجود در این حوزه می بایست اقدامات جدی تری صورت پذیرد.

تجارت بالا گرفتن تخلفات در بازار آهن و فولاد!

محمد صادق چیت ساز، عضو هیئت مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد در رابطه با تولید در حوزه فولاد و آهن اظهار کرد: در تولید محصولات فولادی عواملی همچون کم فروشی و همچنین فروش محصولات غیراستاندارد تاثیر گذار هستد و در جهت رفع موانع موجود در این حوزه می‌بایست اقدامات جدی‌تری صورت پذیرد. 

وی در ادامه افزود: برطرف کردن موانع تولید در حوزه آهن و فولاد به همکاری دولت با تولیدکننگان و توزیع کنندگان بستگی دارد؛ در این رابطه وی بیان کرد: عواملی همچون رشد قیمت حامل‌های انرژی و ازسوی دیگر دریافت مالیات‌های چندین برابری، بر افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار تاثیر گذاشته اند. این موضوع موجب شده تا توان خرید مشتریان پایین آمده و رکود در بازار در روزهای قبل از برگزاری انتخابات حکم فرما شود. عضو هیئت مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد، تصریح کرد: در حال حاضر در بازار شاهد کم فروشی و همچنین فروش محصولات غیر استاندارد هستیم که نظارت جدی برای رفع این مسئله آغاز شده است. 

وی در رابطه با موضوع کم فروشی محصولات فولادی در بازار بیان کرد: مسئله کم فروشی در بازار به گونه‌ای رخ می‌دهد که میلگرد و تیرآهن‌هایی که در بازار موجود هستند، گاها از وزن استاندارد خودشان پایین‌تر عرضه می‌شوند و به صورت شاخه‌ای عرضه شده نه به صورت کیلویی؛ همین عوامل موجب ضرر مصرف کنندگان می‌شود. چیت ساز افزود: برخی از تولیدکنندگان حوزه تیرآهن و نبشی بنابر سفارش متقاضیان به تولید محصولات فولادی با وزنی کمتر و کیفیتی پایین‌تر از حد معمول اقدام می‌کنند. 

وی در ادامه گفت: سال هاست که در سه استان مازندران، گیلان و بخشی از آذربایجان با فروش میلگرد و تیرآهن به صورت شاخه‌ای مواجه هستیم نه کیلویی. به عنوان مثال وزن تیرآهن‌های سایز کمتر از ۱۴ می‌بایست چیزی حدود ۱۵۰ الی ۱۵۵ کیلوگرم باشد، اما تیرآهن‌هایی که در این استان‌ها تولید می‌شوند وزنی حدود ۱۱۰ الی ۱۳۰ کیلو را دارا می‌باشند. این تیرآهن‌ها در بعضی از بخش‌های ساختمان‌ها در جهت ایمنی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی حتی دیده شده که در تمامی ساختمان از این محصولات استفاده شده است که این امر بسیار خطرناک می‌باشد. 

محمد صادق چیت ساز افزود: در رابطه با ورق استیل نیز همچون میلگرد و تیرآهن شاهد تخلفاتی می‌باشیم؛ با وجود اینکه تولید این محصول در حجم پایین و در کارخانه‌های نامعتبر صورت می‌گیرد اما در این رابطه نیز در حال بررسی‌هایی می‌باشیم. وی در پایان تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در حال تهیه و تدوین مقررات برای برخورد با متخلفان می‌باشد؛ علاوه بر این سازمان اتحادیه صنفی فروشندگان و توزیع کنندگان آهن آلات و فولاد هم به طور جدی در حال بررسی تخلفات بوده و در جهت رفع موانع این حوزه در تلاش می‌باشد.

 

 

منبع: آهن پرایس

اخبار مرتبط

ارسال نظر