|
کدخبر: 180961

۷۵ کیلومتر شبکه ریلی گل‌گهر اجرا شد

۷۵کیلومتر شبکه ریلی منطقه گل‌گهر با استفاده از ۹۰۰ تن پروفیل ریلی ساخت شرکت ذوب‌آهن اصفهان اجرا شده است. این پروژه ریلی یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های ریلی حوزه صنعت در ایران محسوب می‌شود و ایستگاه مبادله‌ای آن با ۲۹ خط موازی ریلی، عریض‌ترین ایستگاه ریلی اجرا شده در سطح کشور به شمار می‌آید.

معدن ۷۵ کیلومتر شبکه ریلی گل‌گهر اجرا شد

فرماندار ویژه سیرجان در حاشیه بازدید از این پروژه با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث زیرساخت‌های شبکه ریلی منطقه گل‌گهر شامل دو مرحله زیرسازی و روسازی است که زیرسازی شبکه ریلی با همت نیروهای ورزیده و نخبه شرکت توسعه، عمران و مدیریت منطقه گل‌گهر شامل انجام کلیه عملیات‌های خاکی، احداث ابنیه فنی شامل ۱۵ پل آب‌رو، ۴ تقاطع غیرهمسطح زیرگذر و ۵ تقاطع غیرهمسطح رو‌گذر در اولویت برنامه‌های عمرانی قرار گرفت.

سهراب بهاالدینی، حجم عملیات خاکی زیرسازی شبکه ریلی را یک‌میلیون مترمکعب، خاک‌برداری و خاک‌ریزی اعلام کرد و افزود: این عملیات با هزینه حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است. وی افزود: در بخش روسازی شبکه ریلی منطقه گل‌گهر با برنامه‌ریزی تخصصی، ۷۵ کیلومتر شبکه ریلی با بهره‌گیری از ۹۰۰ تن ریلی ملی ساخت شرکت ذوب‌آهن اصفهان اجرا شده است.

فرماندار ویژه سیرجان تاکید کرد: این پروژه ریلی با یاری‌گرفتن از توان تولید داخلی ملی و همچنین توانمندی پیمانکاران بومی شکل‌ گرفته است. این پروژه ریلی یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های ریلی حوزه صنعت در ایران اسلامی محسوب می‌شود و ایستگاه مبادله‌ای آن با ۲۹ خط موازی ریلی، عریض‌ترین ایستگاه ریلی اجرا شده در سطح کشور به شمار می‌آید. این پروژه که به‌صورت ۶ خط آنتنی طراحی و اجرا شده است و حدود ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرفیت حمل بار آن نیز در سال ۱۰میلیون تن است.

 

منبع: چیلان

ارسال نظر