|
کدخبر: 178965

از معادن آذربایجان غربی چقدر حقوق دولتی حاصل شد؟

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال طی سال گذشته حقوق دولتی از معادن فعال در استان وصول شد که رقمی بی‌سابقه است.

معدن از معادن آذربایجان غربی چقدر حقوق دولتی حاصل شد؟

پریسا عابدپور، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان گفت: یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال طی سال گذشته حقوق دولتی از معادن فعال در استان وصول شد که رقمی بی‌سابقه است این میزان نسبت به سال ۱۳۹۸ با ۲۶۷ درصد افزایش روبه‌رو بوده است که یک افزایش قابل توجه به شمار می‌رود.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌های حوزه معدن در استان اظهار کرد: این زیرساخت‌ها باید از طریق سازمان‌های مرتبط و همچنین شرکت‌های خدمات رسان ایجاد شود که در آن صورت شاهد شکوفایی بیش از پیش این حوزه خواهیم بود.

عابدپور ادامه داد: البته بسیاری از صاحبان معادن در استان، به سمت توسعه زیرساخت‌های منطقه خود رفته‌اند و به طور مثال مدیریت طلای زرشوران تکاب، در این منطقه علاوه بر زیرساخت سازی، احداث مدرسه، مسجد و ارائه خدمات مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: درحال‌حاضر ۵۰۴ معدن در آذربایجان غربی وجود دارد که ۳۲۸ معدن فعال است.

عابدپور اضافه کرد: سنگ، سیلیس، دولومیت، طلا، باریت، سنگ‌های ساختمانی، سنگ‌های تزیینی از جمله مهم‌ترین سنگ‌های معدنی در حال استخراج از معادن آذربایجان غربی به شمار می‌روند.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی با اشاره به اتمام عملیات پهنه‌های معدنی شمال و جنوب استان اضافه کرد: اولویت‌های این ۲ پهنه اعلام شده و از پنج هزار کیلومترمربع، ۲۰۰ کیلومتر مربع به عنوان محدوده‌های اولویت در نظر گرفته شده است.

عابدپور اظهار کرد: علاوه بر آن، معادن دیگری در شمال و جنوب آذربایجان غربی فعال بوده که از جمله آنها سنگ‌های تزیینی در شمال استان و معدن طلای سردشت و باریت مهاباد در جنوب استان از جمله مهم‌ترین‌ها به شمار می‌روند.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها