|
کدخبر: 175022

رشد میزان تولیدات محصولات فولادی

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در نخستین ماه امسال مجموع میزان تولید شمش و محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد یافته است.

معدن رشد میزان تولیدات محصولات فولادی

شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولیدی طی فروردین ماه امسال دو میلیون و ۸۰۵ هزار تن بوده است که نسبت به دو میلیون و ۳۴۲ هزار تن تولید شده در نخستین ماه از سال ۱۳۹۹، رشد ۱۶ درصدی داشته است.

همچنین میزان تولید محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و... نیز در نخستین ماه ۱۴۰۰، قریب به یک میلیون و ۷۴۹ هزار تن بوده است و این در حالی است که میزان تولید این محصولات در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۴۶۱ هزار تن بوده است.

میزان تولید آهن اسفنجی نیز با رشد ۱۵ درصدی طی ماه فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با میزان تولید دو میلیون و ۶۲۶ هزار تن، به سه میلیون و ۲۶ هزار تن رسیده است.

افزایش صادرات شمش، محصولات و آهن اسفنجی

لازم به ذکر است که طی ماه فروردین امسال شمش به میزان ۵۶۶ هزار تن، محصولات فولادی ۲۶۵ هزار تن و آهن اسفنجی ۷۰ هزار تن صادر شده است که به ترتیب نسبت به ۲۴۱ هزار تن شمش صادر شده، ۸۴ هزار تن انواع محصولات فولادی صادراتی و ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده، به ترتیب ۱۳۵، ۲۱۵ و ۲۵۰ درصد افزایش صادرات داشته‌اند.

 در نخستین ماه از سال ۱۴۰۰ نیز همچنان واردات شمش و آهن اسفنجی به کشور صورت نگرفته است. در این مدت تنها ۵۳ هزار تن از انواع محصولات فولادی وارد شده که نسبت به میزان واردات در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ معادل ۴۸ هزار تن،  ۱۰ درصدی بیشتر شده است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها