|
کدخبر: 174732

آغاز عرضه اختصاصی ورق گرم برای فولادکاران

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان خبر داد که به زودی شاهد عرضه اختصاصی ورق گرم تولیدی شرکت فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان بزرگ ورق سرد کشور در تناژ ثابت خواهیم بود. عرضه اختصاصی ورق گرم برای نوردکاران ورق سرد، با هدف ایجاد ثبات در بازار ورق فولادی و دسترسی پایدار واحدهای نورد به مواد اولیه صورت می‌گیرد.

معدن آغاز عرضه اختصاصی ورق گرم برای فولادکاران

محمد تاجمیر ریاحی اظهارکرد: به زودی و طی یکی دو هفته آینده، ورق گرم برای واحدهای نورد که فهرست آنها توسط وزارت صمت به فولاد مبارکه اعلام شده، عرضه اختصاصی خواهد شد. وزارت صمت موافقت خود را با عرضه اختصاصی ورق گرم فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان ورق سرد اعلام کرده و به زودی شاهد این عرضه‌ها خواهیم بود.

پیشنهاد فولاد مبارکه برای نحوه عرضه اختصاصی ورق گرم

تاجمیر ریاحی افزود: پیشنهاد فولاد مبارکه این است که عرضه اختصاصی ورق گرم فولاد مبارکه برای نوردکاران ورق سرد در خارج از بورس کالا و طبق فرمول پیشنهادی وزارت صمت و با تناژ ثابت صورت گیرد و اطلاعات معاملات این عرضه‌های اختصاصی در سامانه‌های وزارت صمت ثبت شود.

مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه اظهارکرد: بورس کالا محلی برای کشف قیمت عادلانه است و وقتی نرخ واقعی کشف شود، عرضه اختصاصی می‌تواند خارج از بورس کالا نیز صورت گیرد. با عرضه خارج از بورس با قیمت مشخص و با تناژ ثابت، این اطمینان حاصل خواهد شد که به واحدهای بزرگ نورد سرد طبق سهمیه‌های تعیین‌شده، کلاف گرم اختصاص می‌یابد و با عدم ورود این عرضه‌های اختصاصی به تابلوی بورس کالا، رقابتی نیز بین این واحدها برای خرید ورق گرم صورت نخواهد گرفت و در نتیجه قیمت نیر در نتیجه رقابت شدید افزایش نخواهد یافت.

فولاد مبارکه به دنبال گران‌فروشی نیست

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهارکرد: فولاد مبارکه به دنبال قیمت‌های منصفانه و واقعی است و به هیچ وجه به دنبال گران کردن قیمت ورق نیست. بهترین حالت این است که با اصلاح سهمیه‌های بهین‌یاب، تقاضای غیرواقعی وارد بورس کالا نشود. برخی خریداران برای این‌که سهمیه بهین‌یاب خود را از دست ندهند، در بورس کالا با رقابت شدید اقدام به خرید ورق گرم می‌کنند، چون اساس سهمیه بهین‌یاب، خرید سنوات گذشته شرکت‌ها است که این موضوع باید اصلاح شود و میزان تولید شرکت‌ها باید ملاک باشد. عرضه اختصاصی برای تولیدکنندگان بزرگ ورق سرد، کمک می‌کند تا تقاضا برای ورق گرم در تابلوی بورس کالا واقعی شود و در بازار ورق ثبات ایجاد شود.

 

منبع: چیلان

ارسال نظر