|
کدخبر: 153909

شرکت ملی مس در آستانه خلق رکوردی دیگر

سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت از افزایش ۱۲ درصدی تولید مس در مجتمع مس سرچشمه خبر داد و گفت: تا پایان امسال، این شرکت به رکورد تولید ۲۸۰ هزار تن دست خواهد یافت.

معدن شرکت ملی مس در آستانه  خلق رکوردی دیگر

اردشیر سعدمحمدی در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته افزود: سال گذشته در این مجتمع ۲۵۰ هزار تن مس تولید شد که یک رکورد تاریخی محسوب می‌شد، اما امسال از این رکورد هم عبور خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین اضافه کرد: امسال همچنین تولید‌اند در کشور ۱۶ درصد رشد خواهد یافت و با توجه به سرمایه‌گذاری جدید دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورویی در این شرکت، امیدواریم ظرفیت تولید مس در سال ۱۴۰۳ با بهره‌برداری از ۲۹ طرحی که آغاز شده است به ۵۵۰ هزار تن در سال برسد.

به گفته سرپرست معاونت امور معدنی وزارت صمت، سال گذشته همچنین ۵۲۸ میلیون تن ماده معدنی جدید با ارزش درجای ۵ هزار میلیارد تومان به دارایی مس سرچشمه اضافه شده است و تا پایان امسال هم، یک معدن بزرگ دیگر به دارایی‌های کشور افزوده خواهد شد و در مجموع، رتبه هفتم ایران به لحاظ دارایی مس جهان، با ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مس خالص به رتبه ششم دنیا ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین افزود: مس ایران از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است و با عیار ۹۹/۹۹۹ درصدی در جهان مشتریان خاص خود را دارد و امیدواریم با این کیفیت تولیدات بتوانیم جایگاه جهانی خود را در صنعت مس ارتقا دهیم.

وی همچنین با اشاره به گلایه اهالی معدن کشور در مورد فرسوده بودن بیشتر تجهیزات و فناوری بکار رفته در معادن گفت: این گلایه درستی است و وزارت صمت برای نوسازی ادوات معدنی برنامه‌ریزی کرده است.

سرپرست معاونت امور معدنی وزارت صنعت افزود: با مذاکراتی که با وزیر صنعت داشتیم امیدواریم بزودی منابع ارزی مورد نیاز برای نوسازی تجهیزات معدنی فراهم شود.

سعدمحمدی ادامه داد: در مرحله نخست معادن بزرگ کشور تجهیز خواهند شد تا به افزایش تولید کمک بیشتری شود و معادن متوسط و کوچک نیز از نظر دور نمانده‌اند و مقرر است آنها نیز از این منابع برای نوسازی تجهیزات خود استفاده کنند.

وی گفت: کشور نیازمند حرکت و توسعه بیشتر در بخش معدن است تا جایگاه معادن در تولید ناخالص ملی کشور و اقتصاد ملی بهبود یابد و توسعه امکانات فنی، آموزش و قوانین پویا در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

منبع: صداوسیما

ارسال نظر