|
کدخبر: 142829

مجوز فولادی وزیر صمت برای صادرات ۶۰ درصدی

وزیر صمت به فولادی‎ها اجازه داد که ۶۰ درصد محصولات خود را صادر و ۴۰ درصد آن را در بازار داخل را به فروش رسانند.

معدن مجوز فولادی وزیر صمت برای صادرات ۶۰ درصدی

سید رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این خصوص گفت:

در آخرین جلسه انجمن فولاد با وزیر صنعت مذاکرات خوبی انجام شد، وزیر صنعت در جریان جزییات تقاضای داخل و میزان تولید قرار گرفت و بر همین اساس قرار بر این شد که ۶۰ درصد صادرات را انجام دهیم و ۴۰ درصد در بازار داخل فروش برود.

درحال‌حاضر ۲۰ میلیون تن تولید اسلب و طویل داریم که ۱۰ میلیون تن آن را نوردی‌ها مصرف می‌کنند که از این ۱۰ میلیون هم ۲.۵ میلیون تن صادر می‌شود. بر همین اساس ۵۰ درصد تولید شمش مازاد بوده و امکان صادرات داریم.

از سویی دیگر برخی شرکت هایی که خودشان کوره‌های القایی دارند و ۵.۲ میلیون تن تولید دارند و لذا ۵ میلیون تن دیگر نیز از این محل مازاد است که مجموع آن ۱۵ میلیون تن می‌شود. ۵ میلیون این حجم که کوره‌های قوی برای تولید داخل است و باقی مازاد هم صادر می‌شود.

بر همین اساس و برای اطمینان خاطر درخواست دادیم تا امکان صادرات ۶۰ درصدی خارج از بورس کالا و فروش ۴۰ درصدی در بورس کالا برای فولادی فراهم شود چراکه با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی باید از این فرصت نهایت استفاده را درجهت ارزآوری برای کشور ببریم.

در معاملات دیروز بر اساس شیوه نامه زنجیره فولاد عمل شده و محصولات در بورس کالا عرضه شد، ولی مقرر شده تا وزیر صنعت طی روزهای آتی تصمیم‌های جدید خود را در خصوص این موضوع بر مبنای مذاکراتی که داشتیم اعلام کند./

منبع: همفکران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها