|
کدخبر: 139011

رکورد استثنایی سنگان در طول ۸ ماه

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان از استخراج هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در شرایط همه گیری کرونا و با تلاش کارکنان این مجتمع، تامین سنگ کارخانه‌های کنسانتره سنگان در حال انجام است.

معدن رکورد استثنایی سنگان در طول ۸ ماه

علی همتی افزود: با شیوع بیماری کرونا از بهمن ماه سال گذشته، در مجتمع سنگ آهن سنگان که تامین‌کننده خوراک مورد نیاز کارخانه‌های کنسانتره و گندله‌سازی در منطقه سنگان است، فعالیت‌های زیادی همزمان در راستای تامین سنگ انجام شده است.

وی گفت: در این برهه زمانی و از ابتدای سال ۹۹ با فعالیت‌های دو پیمانکار معدن تاکنون بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن از معادن استخراج و تحویل کارخانه‌های کنسانتره فعال منطقه شده است.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان عنوان کرد: در این مقطع زمانی و با انتخاب دو پیمانکار استخراج و باطله برداری در معادن، عملا فعالیت‌های اصلی مجتمع سنگ آهن سنگان وارد فاز جدیدی شده است.

توسعه اشتغال

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان گفت: همچنین فعالیت‌های این مجتمع معطوف به اشتغالزایی نیز است. درحال‌حاضر میزان اشتغال در این مجتمع ۸۰۰ نفر بطور مستقیم و ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر به‌صورت غیر مستقیم است.

همتی افزود: به طور حتم با راه‌اندازی دیگر کارخانه‌های منطقه سنگان میزان اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از محل استخراج سنگان و تولید کنسانتره و گندله و نیز جلوگیری از خام فروش، بیش از پیش شاهد توسعه پایدار در این منطقه خواهیم بود.

وی اظهارکرد: امیدواریم با تامین و تکمیل زیرساخت‌های نظیر آب، احداث جاده‌های دسترسی، اتصال راه آهن هرات - خواف، تحولی عظیم در شرق کشور را شاهد باشیم که ثمرات این طرح شامل حال مردم محروم منطقه خواهد شد.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها