|
کدخبر: 136008

یک معدن طلا در ورزقان پلمب شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ورزقان از صدور دستور توقف فعالیت معدن اندریان ورزقان، توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد.

میرعلی سید قمی در این خصوص اظهار کرد: معدن طلای اندریان ورزقان به دلیل عدم رعایت موازین زیست‌محیطی و نشت مواد آلاینده در محل استخراج این معدن، پلمب شد.

وی افزود: در فروردین ماه امسال برای بار اول با توجه به تصمیمات استانی یک فرجه زمانی برای رفع آلودگی‌های زیست محیطی به این معدن ارائه شد، اما متاسفانه مدیران این مجتمع نتوانستند در مدت زمان تعیین شده مشکلات زیست محیطی معدن را بر طرف کنند.

وی گفت: در بازدید کارشناسان محیط‌زیست و بررسی‌های انجام شده مشخص شد، هیپ تازه تاسیس نشت سیانور دارد و با توجه به نشتی و عقب ماندگی از زمان بندی برای رفع مشکلات زیست محیطی معدن، دستور توقف عملیات صادر و این هیپ نیز پلمب شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ورزقان یادآور شد: تمامی هیپ‌ها بیش از این پملب شده بود و هیپ تازه تاسیس در چرخه عملیات تولیدی فعال بود که آن هم پلمب شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی، وی گفت: آلایندگی خط قرمز ما بوده و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقامات قضایی در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی به شدت برخورد خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر