|
کدخبر: 120804

فولاد آلیاژی تامین‌کننده فولاد کشور

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران از تامین سالانه نیاز فولاد کشور که حدود ۵۵ تا ۶۰ هزار تن است، خبر داد و گفت: امسال بیش از ۲۲ هزار تن آن را به صورت مستقیم و بقیه را از طریق شرکت‌های نورد مانند کویر کاشان و افق ابهر تامین می‌کنیم.

علیرضا چایچی با اعلام این خبر گفت: امسال میزان تولید خود را در محصولات مذاب فولادی به ۵۱۵ هزار تن افزایش داده‌ایم که ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار تن آن انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد است.

وی افزود: محصولات ما به بازار داخلی و شرکت‌های مادر تخصصی به طور مستقیم عرضه می‌شود.

عرضه مستقیم ۸۰ درصد محصولات فولاد آلیاژی ایران

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: ۸۰ درصد عرضه محصولات خود شرکت فولاد آلیاژی انجام می‌دهد و فقط ۲۰ درصد را به عاملین فروش واگذار کرده است.

چایچی افزود: نیاز فولادی سالانه صنایع پیچ و مهره کشور ۵۵ تا ۶۰ هزار تن است که امسال بیش از ۲۲ هزار تن آن را به صورت مستقیم و بقیه را از طریق شرکت‌های نورد مانند کویر کاشان و افق ابهر تامین می‌کنیم.

وی گفت: شرکت فولاد آلیاژی ایران امسال به تنهایی توان تامین ۳۰ درصد نیاز صنایع پیچ و مهره کشور را دارد. سال گذشته ۱۵ هزار تن کلاف مورد نیاز صنایع پیچ و مهره را تامین کردیم، اما امسال این حجم را به ۲۲ هزار تن افزایش داده‌ایم.

کاهش میزان صادرات در امسال

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: درحالی‌که سال گذشته ۲۵ هزار تن صادرات داشتیم، در شش ماهه نخست امسال فقط پنج هزار تن محصولات فولادی صادر کردیم و​ زمان تحویل تعهدات ما دو سه ماهه است.

چایچی گفت: ​ بر اساس آمار رسمی گمرک سال ۹۸، هفت هزار تن واردات فولاد آلیاژی برای تولید پیچ و مهره داشتیم و در این سال ۲۳ هزار تن پیچ و مهره نیز وارد شد.

وی افزود​: با احتساب ۲۵ هزار تن تولید داخلی پیچ و مهره در مجموع تقاضای بازار برای این کالا ۵۵ هزار تن است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: ممکن است تجار و واسطه‌هایی که از واردات پیچ و مهره سود می‌بردند برای کسب مجوز واردات دوباره بازار تامین مواد اولیه صنایع پیچ و مهره را با اخلال روبه‌رو کرده باشند. برخی از انواع فولاد وارداتی در داخل بومی‌سازی شده است.

منبع: بورس امروز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها