|
کدخبر: 119437

کاهش بی سابقه فروش الماس در جهان

شرکت "آلروسا" که تولید کننده اصلی الماس در روسیه است و رقیب اصلی جهانی آن یعنی شرکت "د بیرز" ، سنگ های قیمتی خود را که به علت شیوع ویروس کرونا با کاهش شدید فروش مواجه شده اند، با تخفیف ارائه می کنند.

معدن کاهش بی سابقه فروش الماس در جهان

دفتر مرکزی شرکت د بیرز در لندن که متعلق به شرکت آنگلو آمریکن است، اولین جایی بود که تخفیف ها را اوایل هفته جاری اعلام کرد.

به گفته شبکه خبری بلومبرگ، این معدن کار الماس که از نظر ارزش بزرگترین تولید کننده جهان است، به خریداران خود اعلام کرد که سنگهای قیمتی بزرگ (بزرگتر از ۱ قیراط) خود را با تقریبا ۱۰ درصد کاهش قیمت برای فروش گذاشته است.

این شرکت برای سنگ های کوچکتر تخفیف در نظر نگرفته چرا که معتقد است تقاضا برای آنها زیاد نیست و حتی در صورت پایین آمدن قیمت نیز بعید است وضعیت فروش آنها تغییر کند.

بر اساس این گزارش، شرکت آلروسا که بزرگترین تولید کننده الماس در جهان از نظر حجم است، از همین الگو برای افزایش فروش پیروی کرده است.

با این حال، بزرگترین شرکت تولید کننده الماس روسیه تخفیفی را اعلام نکرد اما در عوض سیستم صورتحساب خود را تغییر داده است. خریداران فقط یک پیش فاکتور دریافت کرده و از اینکه سنگهای مورد نظرشان با تخفیف ارائه می شود آگاهی نداشتند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر