|
کدخبر: 116605

آغاز عملیات طرح‌های تکمیل زنجیره فولاد کردستان

مدیرعامل فولاد کردستان از آغاز عملیات سایت‌های کارفرمایی، اخذ جواز تاسیس و صدور مجوز محیط‌زیست طرح‌های تکمیل زنجیره فولاد کردستان خبر داد. وی در عین حال افزود: مجوزهای لازم برای تامین زیرساخت‌های طرح ها، صادر شده است.

معدن آغاز عملیات طرح‌های تکمیل زنجیره فولاد کردستان

محمدرضا احمدی افزود: فرآیند انتخاب و عقد قرارداد مشاور نظارت عالیه و کارگاهی و فراخوان انتخاب پیمانکار طرح‌های تکمیل زنجیره فولاد در قالب EPCF برگزار شده است.

وی گفت: قرارداد تامین برق آهن اسفنجی بیجار منعقد و پیش پرداخت آن انجام شده است. از سوی دیگر تامین آب این طرح از پساب تصفیه خانه بیجار تامین می‌شود.

مدیرعامل فولاد کردستان با بیان اینکه تجهیز سایت‌های کارفرمایی و کارگاهی در فولاد کردستان تا پایان مرداد امسال به پایان می‌رسد، اعلام کرد: نیاز چهار میلیون متر مکعبی طرح فولاد قروه به آب از سد قوچِم تامین خواهد شد.

احمدی اظهارکرد: تامین گاز فولادسازی قروه با عقد قرارداد نیز عملیاتی می‌شود.

وی اعلام کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های تکمیل زنجیره فولاد در کردستان، برای بیش از ۲ هزار نفر به طور مستقیم و ۱۸ هزار نفر غیرمستقیم، شغل ایجاد خواهد شد.

در زنجیره فولاد کردستان، تولید ۴.۵ میلیون تن سنگ آهن، ۲.۵ میلیون تن کنسانتره، ۲.۵ میلیون تن گندله، ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن فولاد‌سازی و ورق نورد گرم فولادی هدفگذاری شده است.

این گزارش می‌افزاید، ایمیدرو به عنوان سهامدار عمده این مجموعه، در حال ایفای نقش توسعه‌ای خود در تکمیل زنجیره فولاد کردستان است.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها