|
کدخبر: 116500

صادرات، نیاز کنستانتره سازان برای ادامه فعالیت

هادی گلزار افزود: با شرایط کنونی کنسانتره سازان حتما به سمت غیر اقتصادی شدن فعالیتهایشان پیش می‌روند و در این راه، شرایط اداری نیز بر بار مشکلات افزوده است.

معدن صادرات، نیاز کنستانتره سازان برای ادامه فعالیت

به گفته وی، اکنون هزینه‌ها به صورت دلاری بالا می‌رود، اما قیمت‌گذاری‌ها هنوز مشخص نشده است.

گلزار بیان کرد: قیمت‌گذاری ریالی و اجازه ندادن برای صادرات کنسانتره و سنگ آهن، این صنایع را از بین خواهد برد و این موضوع به ویژه برای معادن کوچک و متوسط صدق می‌کنند، زیرا وضعیت معادن دولتی مشخص است.

مدیر هلدینگ معادن شرکت احیا سپاهان ادامه داد: معادن کوچک و متوسط به ویژه وقتی دست بخش خصوصی و به صورت سهامداری باشد، زیر نظر سهامدار و زیر فشار سود هستند و در شرایط فعلی سودآوری آنچنانی نخواهند داشت.

به گفته وی، در این شرایط حداقل باید سهمیه بندی برای صادرات اجازه داده شود تا شرکت‌ها بتوانند ۲۰ تا ۳۰ درصد محصولات شان را صادر کنند و تداوم فعالیت اقتصادی داشته باشند.

گلزار یادآور شد: مواد اولیه، تجهیزات و به ویژه ماشین‌آلات مورد نیاز این صنعت که ۸۰ درصد آن سنگین بوده باید از خارج کشور به‌ویژه کشورهای اروپایی تهیه شود که نیازمند ارز است.

وی دوباره تاکید کرد: برای تحقق این مهم، شرکت‌های کنسانتره‌سازی نیازمند صادرات ۲۵ تا ۳۰ درصد محصولات خود هستند و علاوه بر آن باید تمامی عوارض وارداتی آنها برداشته شود

منبع: معدن ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها